طرز تهیه ترشی موز و انبه آسان و خوش عطر با طعمی متفاوت با سرکه سفید

ترشی موز و انبه

 

یکی از متفاوت ترین ترشی ها می باشد که طعم و عطر بسیار خاص و عالی دارد و می توانید در کنار هر نوع غذایی حتی در مهمانی ها سرو کنید. این ترشی به دلیل وجود انبه و موز دارای مواد مغذی از جمله سلامت استخوان ها ، و تاثیر مفیدی برای پوست و مو و همچنین پیشگیری از آسم دارد. می توانید این ترشی راحت و سریع را در خانه تهیه کنید زیرا هم بسیار خوشمزه است و سرشار از مواد مغذی می باشد هم خیلی راحت درست می شود و نیاز به تجربه ندارد. این ترشی بسیار شیک با ظاهر زیبا می باشد. شما می توانید به دلخواه انبه و موز را در سایز های مختلف برش بزنید و یا از قالب استفاده کنید. این ترشی طعم بسیار متفاوت با ترشی دیگر دارد و با سرکه سفید تهیه می شود. بهتر از انبه کال استفاده کنید و انبه های زیاد رسیده برای این ترشی مناسب نیستند. زمان رسیدن این ترشی حدود ۱ ماه است و بهتر است بعد از باز شدن درب ترشی آن را در یخچال نگهداری کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه ترشی موز و انبه را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

موز۲ عدد
انبه۱ کیلوگرم
شکر۱/۴ پیمانه
سرکه سفیدبه مقدار لازم
نمک،فلفل قرمز،پودر دارچین۱ ق چای خوری
زنجبیل رنده شده۱ ق غذا خوری

طرز تهیه ترشی موز و انبه با سرکه سفید

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا انبه را بشورید و پوست بگیرید و هسته انبه را خارج کنید و آن ها را به چند قسمت تقسیم کنید. یک عدد موز را پوست بگیرید و همراه انبه پوست کرده داخل میکسر بریزید و میکس کنید تا پوره شود. اگر غذاساز ندارید می توانید موز ها را رنده درشت بزنید. یکی دیگر از موز ها را پوست بگیرید و روی تخته برش نگینی خرد کنید و کنار بگذارید. در ظرفی زنجبیل را رنده کنید و کنار بگذارید. می توانید از زنجبیل خشک و پودری استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده سازی ترشی

در داخل کاسه ای پوره و موز نگینی شده را به همراه شکر و پودر دارچین، فلفل قرمز، نمک، به مواد اضافه کنید و زنجبیل رنده شده را بریزید و هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شود و مزه مواد به خرد هم برود. داخل ظرف شیشه ای مناسب که کاملا تمیز است و خیس نباشد مواد را بریزید و سرکه را اضافه کنید تا کاملا روی مواد را بگیرد. درب شیشه را محکم ببندید، ترشی پس از یک ماه  آماده است. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترشی موز و انبه با طعمی متفاوت

  1. می توانید از پوست کن برای پوست گرفتن انبه استفاده کنید.
  2. ترشی موز و انبه را در جای خنک و تاریک نگه داری کنید.
  3. حتما دقت کنید که ظرف تمیز و خیس نباشد چون باعث کپک زدن ترشی می شود.
  4. این ترشی ملس می باشد در صورت تمایل می توانید مقدار شکر را تغییر دهید.
  5. ترشی را بهتر است در ظرف پلاستیکی نریزید زیرا سرکه با پلاستیک واکنش می دهد.
  6.  انبه برای افراد دیابتی حتما با مشورت پزشک مصرف شود.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه