طرز تهیه بامیه خانگی آسان بدون قیف و گلوکز با بطری + تصویری

طرز تهیه بامیه خانگی آسان بدون قیف

 

بامیه یکی از خوشمزه ترین شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که شما می توانید این بامیه خوشمزه را بدون قیف تهیه کنید، شاید برای شما جالب باشد که بتوانید یک قیف با کمک یک بطری پلاستیکی یک قیف ستاره دار تهیه کنید. برای این کار می توانید از بطری آب معدنی کوچک یا یک شیشه نوشابه استفاده کنید و خوب بشورید، کافی است روی درب بطری با کمک یک چاقو که داغ کردید یک بعلاوه ایجاد کنید و بعد ستازه کنید و مواد بامیه را داخل آن بریزید و داخل روغن سرخ کنید. به همین راحتی شما می توانید بدون قیف و ماسوره بامیه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بامیه خانگی آسان بدون قیف را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آب۲ لیوان
آرد۲ لیوان + ۱ ق غذا خوری
آرد سمولینا یا ایرمیک به دلخواه۱ ق غذا خوری
نمک۱ پنس
شکر۱ ق چای خوری
کره۵۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد

مواد لازم برای شهد

شکر۳.۵ پیمانه
آب۲.۵ پیمانه
آب لیمو۱ ق غذا خوری

طرز تهیه بامیه خانگی آسان بدون قیف

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا باید خمیر را تهیه کنید، برای این کار آب و نمک و شکر و کره را داخل قابلمه روی حرارت متوسط قرار دهید و زمانی که اطراف ظرف ریز جوش زد حرارت را باید کم کنید و آرد و ایرمیک (به دلخواه) را به یکباره به مواد اضافه کنید و سریع هم بزنید، تا خمیر یکدست شود و بعد حدود پنج دقیقه خمیر را باز و جمع کنید تا خمیر تفت بخورد یا به اصطلاح داغ بزنید حتما حرارت کم باشد.

مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

در ادامه مواد را از قابلمه به یک ظرف جدید منتقل کنید تا خنک یا ولرم شود، تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و با همزن هم بزنید تا تخم مرغ به خورد خمیر برود و تخم مرغ بعدی را اضافه کنید خمیرتون باید حالت کشدار باشد و نه زیاد شل و نه زیاد سفت باشد.

مرحله سوم: تهیه بطری به شکل ماسوره ستاره

حالا یک بطری را مطابق شکل بردارید و سرش را بسته و یک چاقو را روی گاز قرار دهید تا نوک آن داغ شود و بتوانید یک بعلاوه ایجاد کنید و بعد ستاره بزنید و مواد بامیه را داخل آن بریزید.

مرحله چهارم: سرخ کردن

برای تهیه شربت باید آب و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید و بدون هم زدن اجازه دهید تا شکر ذوب شود و بعد آبلیمو تازه را اضافه کنید و به دلخواه کمی زعفران و گلاب اضافه کنید و زمانی که غلیظ شد از روی حرارت بردارید و کنار قرار دهید. حالا داخل شیرجوش روغن ریخته و بعد از داغ شدن یک قیچی را چرب کنید و بطری را فشار دهید تا خارج شود و بعد با قیچی برش بزنید و تو حرارت متوسط سرخ کنید تا طلایی و یکدست شود و بعد داخل شربت قرار دهید و بعد داحل صافی تا شربت اضافه گرفته شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بامیه بدون قیف

  1. وقتی بامیه پف کرد می توانید هم بزنید تا یکدست سرخ شود.
  2. اگر دوست دارید می توانید برای براق شدن بیشتر ۱ ق غذا خوری گلوکز اضافه کنید.
  3. به دلیل بزرگ بودن یا کوچک بودن تخم مرغ ها اگر مواد سفت بود یک تخم مرغ اضافه را هم بزنید و کم کم به مواد اضافه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه بامیه خانگی آسان بدون قیف و گلوکز با بطری + تصویری
4 (80%) 5 votes