طرز تهیه اپل رینگ، دسر سیب خوش طعم و آسان با دارچین

اپل رینگ

 

یکی از انواع شیرینی ها و میان وعده های بسیار خوشمزه است که از خوردن آن سیر نمی شوید. عطر و بوی این شیرینی کل فضای خانه را در بر می گیرد. مخصوصا اگر روی آن دارچین بریزید، طعم آن دو برابر خوشمزه تر می شود. شما می توانید اپل رینگ را برای عصرانه یا برای صبحانه برای افراد خانه حاضر کنید. سعی کنید اپل رینگ را در بشقاب سفید رنگ سرو کنید تا زیبایی آن بیشتر نشان داد شود. می توانید آن ها را سرخ کنید یا در فر قرار دهید. ولی برای سرخ کردن حتما شعله باید بسیار ملایم باشد تا مغز پخت شود. امروز در پارسی دی اپل رینگ بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

سیب۶ عدد
تخم مرغ۳ عدد
شیر۱/۲ پیمانه
آرد۱/۲ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه و ۳ ق غذا خوری
بیکنیگ پودر۱ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
پودر دارچین۱ ق غذا خوری
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم

طرز تهیه اپل رینگ با دارچین

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا باید ۳ ق غذا خوری شکر را با پودر دارچین مخلوط کنید و کنار بگذارید. این مخلوط برای غلطاندن سیب ها پس از سرخ شدن می باشد. می توانید از پودر قند همه استفاده کنید ولی شکر دانه درشت ظاهر زیبایی به اپل رینگ می دهد. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و الک می کنیم تا سبک شود.

مرحله دوم : مخلوط کردن مواد

تخم مرغ ها را شکسته و داخل کاسه ی ریخته و با شکر و وانیل با دور متوسط همزن برقی یا دستی بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. سپس شیر را به آن اضافه کنید و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم : تهیه مایه اپل رینگ

آرد را طی چند مرحله اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید نباید هیچگونه گلوله آردی داخل مایه دیده شود، پس به خوبی مخلوط کنید تا مایه یکدستی حاصل شود. غلظت مواد باید در حد ماست غلیظ باشد، اگر مشاهده کردید مواد به غلظت کافی نرسیده مقداری آرد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم : آماده سازی سیب

سیب ها را پوست بگیرید و از عرض به ۵ الی ۶ برش تقسیم کنید. سپس با کمک یک ماسوره فلزی یا هر وسیله ی که در دسترس دارید وسط سیب ها را برش بزنید، تا تو خالی شود. مغز سیب ها را خارج کنید. باید ضخامت هر برش ۲ سانت باشد تا خوب پخته شود.

مرحله پنجم : سرخ کردن اپل رینگ

داخل یک شیر جوش روغن سرخ کردنی ریخته و اجازه دهید تا داغ شود. سپس هر برش سیب را در مایه مخصوص که درست کردید خوب بغلطانید تا همه سیب را بگیرد .سپس داخل روغن داغ گذاشته تا سرخ شود. وقتی سرخ شد آن را در مخلوط شکر و دارچین که در مرحله اول تهیه کردیم میغلطانیم سپس سرو می کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت اپل رینگ خوش طعم

  1. بعد از سرخ شدن اپل رینگ آن ها را داخل دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود.
  2. اگر مایه شما زیاد آمد دوباره سیب پوست کنید و اپل رینگ تهیه کنید.
  3. میزان آرد گفته شده در دستور تقریبی می باشد، شاید کمتر یا بیشتر آرد بخواهد پس یکباره آن را اضافه نکنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه