طرز تهیه قرابیه دارچینی ساده و عالی با عسل مرحله به مرحله

طرز تهیه قرابیه دارچینی

 

یکی از انواع شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که برای شهر آذربایجان شرقی می باشد ولی در شهرهای مختلف با کمی تغییرات نیز تهیه می شود و یک شیرینی خوشمزه و بسیار راحت است که می توانید برای پذیرایی و مهمانی و ایام نوروز آن را تهیه کنید و از طعم و مزه دارچین با عسل آن لذت ببرید. قرابیه دارچینی به همراه یک چای بسیار لذت بخش خواهد بود اما قرابیه ها انواع و اقسام مختلفی دارند و با نارگیل و گردو نیز تهیه می شوند ولی طعم این قرابیه نیز بسیار خوشمزه است. امروز در پارسی دی طرز تهیه قرابیه دارچینی با عسل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

روغن۱/۲ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
ماست۲ ق غذا خوری
شکر۱ پیمانه سر خالی
عسل۳ ق غذا خوری
دارچین۱ ق چای خوری
وانیل۱ ق چای خوری
بیکنیگ پودر۱ ق غذا خوری
آرد۱ پیمانه

مواد لازم برای رومال قرابیه دارچینی

زرده تخم مرغ۱ عدد
دارچین۱ ق چای خوری

طرز تهیه قرابیه دارچین با عسل

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه بریزید دقت کنید از سایز متوسط تخم مرغ استفاده کنید سپس با همزن برقی شروع کنید مواد را هم بزنید تا جایی که حجیم و کرمی رنگ شود.

مرحله دوم: افزودن روغن و ماست

در ادامه به ترتیب روغن مایع را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید حالا ماست چکیده را افزوده و کمی هم بزنید تا مواد مخلوط شود سپس عسل و دارچین را نیز به مواد اضافه کرده و در حد مخلوط شدن بزنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید و به مخلوط فوق اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مخلوط خمیری به دست بیاد خمیر باید کمی چسبناک باشد پس اصلا آرد اضافی نزنید خمیر را داخل نایلون قرار دهید و برای نیم ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: تهیه قرابیه دارچینی

حالا کف دست خود را کمی چرب کنید از خمیر گلوله هایی به اندازه دلخواه بردارید سعی کنید گلوله ها یکسان باشند سپس گلوله ها را داخل سینی که از قبل کاغذ روغنی انداختید قرار دهید و با کف دست کمی آن را پهن کنید حالا زرده تخم مرغ را به همراه دارچین بزنید و با قلمو روی شیرینی بزنید و بعد با چنگال روی شیرینی ها خط بی اندازید و سینی فر را در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه در دمای ۱۷۰ قرار دهید سپس بعد از خنک شدن کامل از روی سینی جدا کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت قرابیه دارچینی

  1. به دلخواه می توانید به مواد کمی گردوی خرد شده نیز اضافه کنید.
  2. بسته به نوع فر ممکن است تا ۳۵ دقیقه زمان برای پخت ببرد پس حتما شیرینی ها را چک کنید.
  3. خمیر نباید ورز بخورد وگرنه به روغن افتاده و خراب می شود.
  4. برای فرهای برقی دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم شود.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه