طرز تهیه شیرینی الماسی شکلاتی خوشمزه و ساده ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی الماسی ترکیه

 

یکی از شیرینی ها خوشمزه ترکیه می باشد که بدلیل شکل ظاهری به این نام مشهور شده است این شیرینی یکی از شیرینی های بسیار محبوب در ترکیه می باشد اما شیرینی الماسی یکی از گزینه های جذاب شیرینی ها نوروزی می باشد که عطر و طعم بسیار خوبی دارد به خصوص برای کسانی که که مزه شکلات و پودر کاکائو را دوست دارند. بافت این شیرینی بیسکویتی و ترد است وسط شیرینی را با شکلات ذوب شده تزئین می کنند. شما می توانید شیرینی الماسی را هم با فر و هم بدون فر تهیه کنید. این شیرینی بقدری خوشمزه و آسان است که اگر برای شما مهمان سر زده بیاید خیلی راحت و فوری می توانید تهیه کنید. امروز در پارسی دی شیرینی الماسی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

کره۲۰۰ گرم
پودر شکر یا پودر قند۱ پیمانه سر خالی
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱/۴ ق چای خوری
آرد۲.۵ تا ۳ پیمانه
پودر کاکائو۳ ق غذا خوری
شکلات تلخ۱۰۰ گرم
کره۱ ق غذا خوری

طرز تهیه شیرینی الماسی ترکیه

مرحله اول: هم زدن کره

ابتدا کره نرم شده در محیط را داخل کاسه ریخته و به همراه پودر شکر و یا پودر قند با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا کره کرم رنگ و کمی حجیم شود حتما در حین هم زدن کره دورگیری کنید تا کره هم بخورد و مزه خامی داخل کره نماند.

مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

تخم مرغ را که از قبل در دمای محیط گذاشتید را به همراه وانیل به کره اضافه کنید و مجدد با همزن برقی به مدت ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا تخم مرغ و کره به خوبی یکدست شوند.

مرحله سوم: افزودن آرد و پودر کاکائو

میزان گفته شده آرد با توجه به نوع های گوناگون آن تقریبی می باشد ابتدا آرد را الک کنید تا سبک شود سپس به تدریج به مواد فوق اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا کاملا آرد به خورد مواد کره برود و خمیر جمع شود در ادامه پودر کاکائو را روی مواد الک کنید و هم بزنید تا پودر کاکائو کاملا به خورد مواد شیرینی برود وقتی این مرحله تمام شد باید خمیر نرم و لطیفی داشته باشید که اگر در دست بگیرید نباید ترک بخورد و یا خشک باشد.

مرحله چهارم: گرد کردن شیرینی الماسی

از مواد شیرینی الماسی به اندازه گلوله های کوچکی بردارید و در دست خوب گرد کنید مواظب باشید هیچ ترکی نباید داشته باشد وگرنه داخل فر ظاهر بدی پیدا می کند و ترک می خورد سپس گلوله ها را در شکر بغلطانید و در آخر وسط شیرینی را با نوک انگشت خوب گود کنید.

مرحله پنجم: پخت شیرینی الماسی خانگی با فر

شیرینی الماسی را با فاصله از هم داخل سینی فر بچینید سپس سینی را در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا شیرینی الماسی پخته شوند و زمانی که خنک شدند به راحتی از روی سینی جدا می شوند و می توانید مرکز آن را با شکلات تخته ای که از قبل بن ماری کردید و کره را به آن اضافه کرده پر کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی الماس ترکیه

  1. نیازی به استفاده از کاغذ روغنی نمی باشد.
  2. بیش از اندازه شیرینی را داخل فر نگه ندارید زیرا خشک می شود.
  3. اگر خمیر خیلی چسبنده بود قاشق قاشق آرد بریزید تا نرم و لطیف شود.
  4. بجای استفاده از شکلات می توانید از نوتلا نیز استفاده کنید.
  5. در جای خشک و خنک نگهداری کنید.
  6. از شکر دانه درشت برای تهیه شیرینی الماسی استفاده نکنید.
  7. مرکز شیرینی الماسی را خوب گود کنید تا در هنگام پخت بالا نیاد.
  8. شیرینی الماسی را در فر دست ساز به روی گاز نیز می توانید تهیه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه شیرینی الماسی شکلاتی خوشمزه و ساده ترکیه ای
4.6 (92%) 5 votes