طرز تهیه قرابیه شکلاتی کره ای ترکی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه قرابیه شکلاتی

 

یکی از شیرینی ها بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی می باشد این شیرینی سنتی برای آذربایجان شرقی است و انواع و اقسام مختلفی دارد و این نوع شکلاتی آن می باشد برای طرفداران طعم های شکلاتی که می توانید برای عصرانه خوشمزه یا در ایام نوروز استفاده کنید. در تهیه این قرابیه شکلاتی از کره استفاده شده که اگر طعم و مزه کره را دوست ندارید می توانید از مارگارین استفاده کنید. این شیرینی بسیار مجلسی نیز می باشد و برای مهمانی نیز مناسب است طعم و مزه بسیار خوبی دارد و حتما آن را تهیه کنید و مانند تمام شیرینی ها می توانید در فر و بدون فر نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی قرابیه شکلاتی کره ای ترکی ساده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

کره۲۰۰ گرم
روغن مایع۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
پودر کاکائو۳ ق غذا خوری
پودر قند۱ پیمانه
وانیلنوک ق چای خوری
آرد۴ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری سرخالی
شکلات چیپسیبه مقدار لازم

طرز تهیه قرابیه شکلاتی کره ای ساده

مرحله اول: هم زدن کره

از قبل کره را در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود سپس خرد کنید و داخل کاسه بریزید و به همراه روغن مایع و تخم مرغ با همزن خوب بزنید تا کره خوب هم بخورد در بین کار دورگیری کنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم: افزودن پودر قند

حالا در ادامه پودر کاکائو را اضافه کیند و کمی هم بزنید در ادامه پودر قند و وانیل و بیکینگ پودر را اضافه کنید و هم مواد را با همزن بزنید تا مواد به خوبی یکدست شود حالا باید به خمیر آرد را طی چند مرحله اضافه کنید تا خمیر بدست بیاد بهتر است برای تهیه این قرابیه از غذاساز استفاده کنید تا دست به مواد خمیر نخورد تا به روغن نیفتد.

مرحله سوم: تهیه قرابیه شکلاتی

حالا یک سینی را کاغذ روغنی انداخته و کمی چرب کنید سپس از مواد قرابیه را بردارید و به آن شکل دهید و با فاصله از هم روی سینی قرار دهید اگر احساس می کنید خمیر را موقع کار کردن کمی گرم شده نیم ساعت در یخچال قرار دهید سپس برای پخت استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت قرابیه شکلاتی

در ادامه چند عدد شکلات چیپسی روی هر کدام قرار دهید و سینی را در پنجره وسط فر در دمای ۱۷۰ قرار دهید تا زمانی که زیر شیرینی کمی تغییر رنگ دهد سپس از فر خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود سپس از روی کاغذ روغنی جدا کنید نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت قرابیه شکلاتی ساده

  1. برای هم زدن مواد خمیر از لیسک استفاده کنید و از دست زدن و ورز دادن خوداری کنید.
  2. اگر شکلات چیپسی ندارید می توایند شکلات تخته ای را خرد کنید و روی قرابیه قرار دهید.
  3. برای فر برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  4. زمان پخت با توجه به فرهای مخلتف متفاوت است پس زمانی که مشاهده کردید زیر شیرینی تغییر کرد از فر خارج کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه