طرز تهیه پنکیک دارچینی با سس مخصوص کافی شاپی

طرز تهیه پنکیک دارچینی

 

یکی از انواع پنکیک ها می باشد که بسیار خوشمزه است و با سس دارچینی که روی آن ریخته می شود عطر و بوی فوق العاده دارد و می تواند گزینه خوبی برای عصرانه یا صبحانه خوشمزه در کنار خانواده باشد. پنکیک ها همیشه جزء صبحانه های بسیار مقوی و کامل است زیرا در آن شیر و آرد و تخم مرغ و … به کار رفته و برای شروع یک روز پر انرژی همراه با یک فنجان قهوه بسیار مناسب است. پنکیک ها به دلیل راحت بودن و نخواستن ابزار برقی خاصی در سراسر دنیا محبوب هستند زیرا نه به فر و نه به همزن برقی نیاز دارید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پنکیک دارچینی با سس مخصوص و بیکینگ پودر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد سفید۱.۵ پیمانه
شیر۱ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
روغن مایع۱  ق غذا خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
تخم مرغ۱ عدد

مواد لازم برای تهیه سس

کره ذوب شده۱/۳ پیمانه
شکر سفید یا قهوه ای۳/۴ پیمانه
دارچین۱ ق غذا خوری

طرز تهیه پنکیک دارچینی با سس مخصوص

مرحله اول: تهیه سس دارچینی

ابتدا سس دارچینی را تهیه کنید برای این کار کره را از قبل ذوب کنید و به همراه شکر و دارچین داخل یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا ذرات یا همان کریستال های شکر حل و ذوب شود سپس سس دارچینی را داخل یک سس ریز بریزید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه آرد و نمک و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و الک کنید و داخل یک کاسه بریزید سپس به ترتیب شیر و روغن و تخم مرغ را اضافه کنید و با همزن دستی یا چنگال به خوبی هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج و مایه یکدستی بدست بیاد.

مرحله سوم: پخت پنکیک دارچینی

مایه پنکیک بدست آمده نباید خیلی رقیق نه خیلی سفت باشد. ماهیتابه نچسب مورد نظر را روی حرارت قرار دهید و فقط برای اولین بار کمی کره را با قلمو کف تابه بزنید سپس از ملاقه کمک بگیرید و مایه پنکیک را در مرکز تابه به صورت دایره ای بریزید.

مرحله چهارم: تهیه پنکیک دارچینی

سپس وقتی کم کم حباب زد سس دارچینی را با قیف به شکل مارپیچ روی پنکیک بریزید و صبر کنید تا خودش را بگیرید و برگردانید و طرف دیگر را بهم به دلخواه سس دارچینی بزنید سپس همه مواد را به همین ترتیب تهیه کنید و با عسل و میوه دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پنکیک دارچینی

  1. اگر دوست دارید سس دارچینی شما رنگ تیره تری داشته باشد از شکر قهوه ای استفاده کنید.
  2. می توانید مواد را در یک قیف یک بار مصرف بریزید و نوک قیف را خیلی کم سوراخ کنید.
  3. تابه را فقط برای برای بار اول چرب کنید.
  4. حرارت در حین پخت باید ملایم باشد تا مغز پخت شود.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه