طرز تهیه رولت هویج دارچینی بسیار خوشمزه و شیک با فر و بدون فر

دستور پخت رولت هویج

طرز تهیه رولت هویج

 

رولت هویج یکی از انواع رولت ها می باشد که می توانید با هویج رنده شده تهیه کنید. رولت ها یکی از شیرینی ها پر طرفدار بین ما ایرانی ها می باشد که تهیه آن در خانه کار بسیار راحتی می باشد به شرطی که همه مواد را اندازه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. شما می توانید مابین رولت را با خامه قنادی زده شده یا کرمفیل پر کنید. شما می توانید رولت هویج را همانند دیگر کیک و رولت ها را با فر و بدون فر تهیه کنید. شما می توانید این رولت را حتی برای کافی شاپ های خود نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رولت هویج را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رولت هویج

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۹۰ گرم
  • آرد ۱۰۰ گرم
  • هویج رنده شده و بدون آب ۹۰ گرم
  • دارچین ۱ ق چای خوری
  • جوز هندی ۱/۲ ق چای خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • روغن مایع ۴۰ گرم
  • خامه قنادی به مقدار لازم

طرز تهیه رولت هویج خوشمزه با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا چند عدد هویج را رنده درشت بزنید و با دست خوب فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و بعد بین دستمال قرار دهید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا تا هم دما شوند. سپس با کمک ترازو همه مواد را اندازه کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه شکر  و وانیل داخل کاسه بریزید و با دور تند همزن برقی بزنید تا مواد کاملا حجیم و روشن شود و بعد روغن مایع را اضافه کنید و با دور متوسط همزن بزنید. فقط در حد مخلوط شدن مواد هم بزنید و بعد پودر دارچین و جوز هندی را اضافه کنید و هم بزنید تا ادویه های با مواد مخلوط شوند.

مرحله سوم: تهیه مایه رولت

آرد را الک کنید و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و خیلی آرام مواد را هم بزنید کگه پف تخم مرغ ها نخوابد و در انتها وقتی گلوله های آرد داخل مواد باز شدو هویج رنده شده و آب گرفته شده را اضافه کنید و مواد را با کمک لیسک هم بزنید. مواد را باید در یک جهت فولد کنید.

مرحله چهارم: پخت رولت هویج با فر و بدون فر

یک قالب مستطیل به اندازه ۳۰*۴۰ کاغذ روغنی قرار دهید و مایه رولت را داخل قالب بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود. برای پخت بدون فر نیز باید یک تابه دو طرفه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود و بعد مایه رولت را داخل تابه بریزید. اگر تابه دو طرفه شما کوچک است می توانید مایه رولت را دو بار پخت کنید. درب تابه را بسته و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود و برای پخت در فر نیز باید به مدت ۱۲ دقیقه در دمای ۱۷۵ درجه قرار دهید تا رولت پخته شود.

مرحله پنجم: تهیه رولت هویج

در ادامه رولت را از قالب خارج کنید و کاغذ روغنی را جدا کنید و روی یک دستمال تمیز قرار دهید. دور تا دور رولت را با چاقو ببرید. سپس با کمک دستمال رولت را رول کنید. خامه قنادی را از قبل داخل دمای محیط قرار دهید و بعد با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. سپس رولت را باز کنید و خامه را داخل رولت بزنید و مجدد رول کنید و برای ۳ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رولت هویج

  1. بیش از اندازه رولت را در فر قرار ندهید وگرنه رولت خشک می شود.
  2. می توانید از فیلینگ پنیری نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه