طرز تهیه حلوا دارچینی خوشمزه و مخصوص با آرد گندم و گردو

طرز تهیه حلوا دارچینی

 

یکی از انواع حلواهای سنتی ایرانی می باشد که بسیار خوشمزه می باشد. طعم و مزه دارچین در این حلوا آن را از دیگر حلواها جدا کرده و مزه خوبی به آن می دهد. می توانید این حلوا را برای مناسبت های مذهبی یا نذری و یا یک عصرانه خوشمزه تهیه کنید. قدمت حلوا به تمدن های بسیار دور باز می گردد و از همان زمان گذشته جزء شیرینی های بسیار پر طرفدار به حساب می آمد و همچنین در هندوستان و یونان نیز جز شیرینی ها و یا دسرهای محبوب بحساب می آید. حلواها بیشتر از آرد گندم تهیه می شوند و داخل دیس کشیده و با مغزیجات مختلف تزئین می شوند. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا دارچینی با آرد گندم و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد گندم۳ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
کره ذوب شده۱/۲ پیمانه
پودر قند۱ پیمانه
دارچین۲ ق غذا خوری
گردو۱/۲ پیمانه
شکلات تخته ای۱ بسته
مغزیجاتبه دلخواه

طرز تهیه حلوا دارچین با آرد گندم و گردو

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا آرد را داخل تابه الک کنید تا سبک شود سپس کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود سپس دارچین را اضافه کنید و به مدت ۳۰ دقیقه با حرارت کم آرد را تفت داده تا بوی خوش آرد به مشام برسد.

مرحله دوم: افزودن روغن و کره

کره را ذوب کنید و مخلوط آرد و دارچین را از تابه خارج و یک بار الک کنید سپس به داخل تابه برگردانید و به آن کره و روغن را اضافه کنید سپس گردوی خرد شده را به همراه پودر قند اضافه کنید و به مدت ۳۰ دقیقه دیگر تفت دهید تا مواد خوب یکدست شوند.

مرحله سوم: افزودن شکلات

بعد از گذشت ۳۰ دقیقه حلوا را از تابه خارج کنید و داخل یک ظرف پیرکس بریزید حالا با پشت قاشق حلوا را خوب صاف کنید تا فشرده و یکدست شود سپس شکلات را خرد کنید و بن ماری کنید یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا ذوب شود.

مرحله چهارم: تهیه حلوا با دارچین و شکلات

شکلات ذوب شده را روی حلوا بریزید و با پشت قاشق آن را پهن کنید سپس ظرف را برای چند دقیقه در فریزر قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرد سپس به اندازه دلخواه برش بزنید و با مغزیجات مختلف تزئین کنید شما می توانید به صورت مربعی یا لوزی شکل برش بزنید و این حلوای خوشمزه را سرو کنید و یا حتی می توانید داخل قالب های سیلیکونی بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت حلوا دارچینی خوشمزه

  1. افرودن گردو دلخواه است و می توانید آن را حذف کنید.
  2. این حلوا بافت لطیفی دارد و باید از پودر قند استفاده شود و نمی توانید شکر را جایگزین کنید.
  3. حتما تا حلوا دارچینی داغ است برش بزنید وگرنه بعد از سرد شدن امکان ترک خوردن دارد.
  4. از درصد شکلات دلخواه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه