طرز تهیه مربای زغال اخته خوش رنگ و مزه با هسته و بدون هسته

دستور تهیه مربای زغال اخته

طرز تهیه مربای زغال اخته

 

مربای زغال اخته یکی از انواع مرباها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و همزمان در مرداد ماه که فصل برداشت این میوه خوشمزه و محبوب است می توانید این مربا را نیز تهیه کنید شما می توانید مربای زغال اخته را به صورت پوره دربیاورید و هسته آن را جدا کنید و یا به صورت درسته این زغال اخته خوشمزه را مربا کنید و تا فصل زمستان این مربا را داشته باشید اگر میوه زغال اخته را دوست دارید این مربا را حتما دوست خواهید داشت همچنین میزان شکر گفته شده را می توانید بسته به ترشی و شیرینی زغال اخته های خود تغییر دهید اما از خواص خوب زغال اخته می توان گفت خاصیت ضد اکسیدانی دارد و باعث بهبود سلامت روده می شود و برای سلامت قلب نیز مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربای زغال اخته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای زغال اخته

  • زغال اخته ۱ کیلوگرم
  • شکر ۷۰۰ گرم
  • آب به اندازه کافی

طرز تهیه مربای زغال اخته

مرحله اول: آماده سازی زغال اخته

ابتدا زغال اخته را باید خوب بشورید برای این کار چندین بار داخل یک لگن ریخته و آب آن را تعویض کنید سپس داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن برود دقت کنید زغال اخته باید کاملا یکدست باشد بدین صورت مخلوط رسیده و کال نباشند چون در حین پخت آنهایی که رسیده اند له می شوند و اگر زود بردارید آنهایی که کال هستند خوب پخته نمی شوند.

مرحله دوم: تهیه شربت

در ادامه شکر را داخل قابلمه بریزید و به اندازه ای که روی شکرها را آب بگیرید آب اضافه کنید و روی حرارت متوسط رو به کم قرار دهید و بگذارید تا شکر ذوب شود و کم کم شربت مربا قوام کافی را پیدا کند ولی دقت کنید وقتی شربت خنک می شود سفت تر خواهد شد.

مرحله سوم: افزودن زغال اخته

در ادامه زغال اخته را به شربت اضافه کنید اما زمان ماندن زغال اخته در شربت بسته به نوع زغال اخته است اگر زغال اخته شما رسیده باشد ۳ الی ۴ دقیقه داخل شربت بگذارید تا پخته شود و اگر نارس است برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا نرم شود. در حین پختن مدام کف می کند که کف آن را با قاشق جمع کنید.

مرحله چهارم: تهیه مربای زغال اخته

بعد از پخت نهایی زغال اخته و خوش رنگ شدن آن مربای زغال اخته خوشمزه ما حاضر است آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود سپس داخل شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید و با نان تازه و خامه و چای شیرین امتحان کنید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه مربای زغال اخته

  1. گرفتن کف روی مربا باعث خوش رنگ شدن مربا می شود.
  2. به دلخواه می توانید در انتهای پخت کمی آبلیمو یا وانیل به مربا اضافه کنید سپس از روی حرارت بردارید.
  3. این مربا بعد از خنک شدن حالت ژله ای به خودش می گیرد که فوق العاده خوشمزه می شود.
  4. اگر دوست دارید مارمالاد این مربا را داشته باشد بعد از پخت از صافی رد کنید و هسته آن را جدا کنید و زغال اخته را پوره کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مربای زغال اخته خوش رنگ و مزه با هسته و بدون هسته
4.7 (93.33%) 3 votes