طرز تهیه شربت زغال اخته خانگی ساده و خوشمزه مرحله به مرحله

طرز تهیه شربت زغال اخته

 

یکی از انواع شربت ها می باشد که با میوه خوشمزه و پر طرفدار زغال اخته تهیه می شود و بسیار آسان است و مزه خوبی دارد و شما می توانید همزمان با فصل رسیدن زغال اخته این شربت خوشمزه را تهیه کنید و برای انواع پذیرایی یا تهیه کیک و دسر خوشمزه استفاده کنید سعی کنید از زغال اخته رسیده استفاده کنید تا همه یکدست و با هم پخته شوند بستگی به ذائقه خود و میزان ترشی زغال اخته می توانید میزان شکر را تغییر دهید و کم و زیاد کنید. اما زغال اخته یکی از میوه های خوشمزه است که بیشتر بومی غرب آسیا تا جنوب اروپا می باشد و در ایران بیشتر در منطقه الموت قزوین رشد می کند شما می توانید با تهیه این شربت در انتها با باقی مانده های زغال اخته یک زغال اخته خشک نیز تهیه کنید و در زمستان این میوه خوشمزه را برای پذیرایی داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت زغال اخته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

زغال اخته۷۰۰ گرم
شکر۱ کیلوگرم
آب۳ پیمانه

طرز تهیه شربت زغال اخته

مرحله اول: آماده زغال اخته

ابتدا زغال اخته را خوب بشورید برای این کار داخل یک لگن آب ریخته و چندین بار آب آن را دور بریزید سپس داخل آبکش قرار دهید و صبر کنید تا خشک شود و یا می توانید روی یک پارچه تمیز انداخته تا آب اضافی آن از بین برود.

مرحله دوم: تهیه شهد

در ادامه شکر را به همراه آب داخل قابلمه با حجم مناسب بریزید و هم بزنید تا کمی شکر حل شود سپس روی حرارت متوسط قرار دهید و صبر کنید تا شکر کاملا ذوب شود سپس زغال اخته را داخل یک توری یا پارچه نازک بریزید تا بتوانید سر آن را گره بزنید.

مرحله سوم: پخت زغال اخته

حالا توری را داخل شهد قرار دهید و اجازه می دهیم زغال اخته داخل شیره بجوشد و کم کم رنگ پس دهد و به قوام برسد و مدام کف روی قابلمه را بگیرید تا شربت یکدست و شفافی داشته باشید.

مرحله چهارم: تهیه شربت زغال اخته

بعد از غلیظ شدن شربت توری زغال اخته را بدون اینکه فشار دهید از قابلمه خارج کنید و اگر شربت به غلظت رسیده است از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود سپس در شیشه های تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید اما زغال اخته ها را داخل یک سینی فلزی بریزید و روی آن نمک بپاشید و مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود یعنی شما با تهیه شربت، زغال اخته خشک نیز تهیه کردید نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه شربت زغال اخته

  1. به دلخواه می توانید در انتهای پخت کمی جوهر لیمو اضافه کنید تا کپک نزند.
  2. زغال اخته خشک را هر چند روز یکبار زیر و رو کنید تا کپک نزنند.
  3. میزان شکر بسته به ترشی و شیرینی زغال اخته می تواند متفاوت باشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه