طرز تهیه رولت خرما ساده و فوری با بیسکویت و گردو ویژه افطار + ویدیو

دستور پخت رولت خرما

طرز تهیه رولت خرما

 

رولت خرما یکی از دسر های بسیار خوشمزه می باشد که می توانید برای افطار و یا یک میان وعده سالم و خوشمزه با بیسکویت پتی پور و کمی ارده و پودر نارگیل به راحتی در خانه تهیه کنید و می توانید از ویدیو انتهای پست را مشاهده کنید تا راحت تر این رولت را تهیه کنید. رولت خرما بسیار ساده است و نیازی به فر ندارید و می توانید به صورت یخچالی این رولت جذاب را تهیه کنید. می توانید این رولت خرما را برای مراسمات و مهمانی خود تهیه کنید زیرا نیاز به ابزار حاصی ندارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه رولت خرما با بیسکویت و ارده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهه رولت خرما ساده و فوری

  • خرما ۲۰ عدد
  • پودر نارگیل ۳ ق غذا خوری
  • ارده ۲ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • موز ۱ عدد
  • بیسکویت پتی پور ۱.۵ بسته
  • شکلات ذوب شده شده به مقدار لازم
  • گردو خرد شده ۱/۴ پیمانه
  • پودر پسته، پودر نارگیل، کنجد برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه رولت خرما با بیسکویت پتی بور با ارده و گردو

مرحله اول: آماده سازی خرما

خرما را هسته گیری کنید. بهتر است برای تهیه این رولت خوشمزه از خرما کم شیره استفاده کنید تا بیش از اندازه رولت شیرین نشود. در ادامه باید پوست خرما را جدا کنید. برای این کار داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته و صبر کنید تا بجوشد، سپس خرما ها را داخل آب جوش ریخته برای ۳ دقیقه در آبجوش قرار دهید و آبکش کنید و به راحتی با یک فشار ساده پوست خرما را جدا کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مود

در ادامه خرما پوست گرفته را به همراه پودر نارگیل و گردو و ارده و مقداری دارچین هم بزنید تا همه مواد به خورد همه برود. سپس پودر کاکائو را روی مواد الک کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس بیسکویت پتی پور ساده یا کاکائویی را داخل کاسه ریخته و با دست کمی خرد کنید نیازی نیست خیلی پودری شود و باید کمی دندان گیر باشد.

مرحله سوم: رول کردن خمیر

حالا همه مواد را هم بزنید تا کاملا منسجم شود. سپس خمیر را نایلون قرار دهید و یک نایلون دیگر را روی خمیر قرار دهید و با وردنه به قطر نیم سانت باز کنید. اطراف رولت را با کاردک خوب صاف کنید تا به شکل مستطیل در بیاید. سپس یک موز را در ابتدای رولت قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه رولت خرما ساده

حالا با کمک نایلونی زیری رولت خرما را شروع به رول کردن کنید. حالا با همان نایلون زیری رولت را کاور کنید و برای ۵ الی ۶ ساعت رولت را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. سپس نایلون را خارج کنید و با کارد اره ای برش بزنید و بعد هر رولت را داخل شکلات بن ماری شده بزنید و با پودر پسته یا کنجد یا نارگیل تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رولت خرما با ارده و کنجد و پودر نارگیل

  1. می توانید موز را حذف کنید و رولت را به صورت ساده رول کنید ولی با موز طعمی بی نظیر خواهد داشت.
  2. بجای ارده می توانید از کره یا روغن مایع نیز استفاده کنید.
  3. می توانید از مغزیجات دلخواه نیز در تهیه رول استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
8
دیدگاه