طرز تهیه دسر عیش السرایا عربی ساده و خوشمزه با خامه و نشاسته

طرز تهیه عیش السرایا

 

یکی از انواع دسرها می باشد که برای کشورهای عربی می باشد و بسیار خوش طعم و مزه هست و با ذائقه ما بسیار جور می باشد این دسر خوشمزه باید در لیوان ها یا کاسه کوتاه قد که شفاف باشد تهیه شوند تا لایه بندی دسر مشخص شود و طعم و مزه آن شبیه فرنی خودمان می باشد و برای افطار و یا مهمانی ها بسیار گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر عیش السرایا با خامه و نشاسته را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

نان تست۱۰ عدد
شیر۴ پیمانه
شکر۴ ق غذا خوری
نشاسته ذرت۴ ق غذا خوری
گلاب۳ ق غذا خوری
خامه۱۰۰ گرم

مواد لازم برای تهیه شربت

شکر۱ پیمانه
آب۱/۲ پیمانه
آبلیمو۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم

طرز تهیه دسر عیش السرایا عربی با خامه و نشاسته

مرحله اول: تست کردن نان تست

ابتدا نان های تست تازه را روی تخته کار قرار دهید و با چاقو دور قهوه ای نان ها را برش بزنید سپس باید آنها را کمی تست کنید برای این کار داخل تابه بدون روغن ریخته و کمی تفت دهید تا طلایی شود و یا می توانید داخل سینی فر ریخته و چند دقیقه در فر قرار دهید تا تست شود.

مرحله دوم: تهیه فرنی

برای تهیه مواد دسر باید شیر را داخل یک شیرجوش یا قابلمه مورد نظر ریخته و شکر و نشاسته ذرت را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط شود سپس خامه را نیز اضافه کنید و هم بزنید قابلمه را روی حرارت قرار دهید و با حرارت ملایم اجازه دهید تا کم کم مواد غلیظ و شکر و نشاسته کاملا حل شوند در ادامه گلاب را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید تا عطر گلاب نپرد.

مرحله سوم: تهیه شربت

آب و شکر را مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا دانه های شکر کم کم ذوب شوند سپس در ادامه آبلیمو و کمی زعفران سابیده شده را اضافه کنید و بگذارید کم کم مواد به جوش بیاد و کمی که غلیظ شد از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: تهیه دسر عیش السرایا

حالا نان های تست شده را داخل لیوان ها ریخته و کمی شربت روی آن بریزید تا نان نرم شوند در ادامه مخلوط فرنی را بریزید و روی کاسه یا لیوان ها را با سلفون بپوشانید و روی آن چند سوراخ ایجاد کنید تا بخار نکند سپس داخل یخچال قرار دهید تا کمی منسجم شود و خودش را بگیرید و برای تزئین از کمی خامه قنادی و یا هر نوع کرم دلخواه استفاده کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه عیش السرایا عربی

  1. شربت نیازی نیست خیلی غلیظ شود.
  2. نشاسته ذرت با نشاسته های نوع دیگر فرق دارد پس از عطاری جداگانه تهیه کنید.
  3. می توانید برای تزئین از انواع مغزها یا ترافل ها استفاده کنید.
  4. اگر دوست دارید دسر شما لایه ای باشد می توانید لایه ها را تکرار کنید.
  5. بهتر است این دسر ۶ الی ۷ ساعت در یخچال استراحت کند سپس سرو شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دسر عیش السرایا عربی ساده و خوشمزه با خامه و نشاسته
5 (100%) 1 votes