طرز تهیه کازان دیبی دسر ترکیه ای خیلی خوشمزه در خانه با نشاسته + فیلم

دستور پخت کازان دیبی

طرز تهیه کازان دیبی

 

کازان دیبی یکی از دسر های ترکی می باشد که بسیار خوشمزه و ساده می باشد و شما می توانید به راحتی در خانه با چند قلم تهیه کنید. کازان دیبی د رلغت به معنای ته دیگ می باشد و شبیه به فرنی می باشد و خیلی خوشمزه تر می باشد و شکل ظاهر بسیار زیبایی دارد. شما می توانید برای مهمانی این دسر خوشمزه را تهیه کنید. این دسر ترکی نوعی از شیر پودینگ کاراملی استف این دسر خوشمزه در آشپزخانه های کاخ عثمانی یکی از محبوب تریم دسر ها می باشد که امروه بین مردم این کشور بسیار محبوب تر شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کازان دیبی خیلی خوشمزه و ترکی به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کازان دیبی

  • شکر ۱ پیمانه
  • آرد ۳ ق غذا خوری
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • نشاسته ذرت یا گندم ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱ لیتر
  • کره ۳۰ گرم
  • پودر قند ۴ ق غذا خوری

طرز تهیه کازان دیبی دسر ترکیه ای خوشمزه با نشاسته

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

آرد و نشاسته و شکر و زرده تخم رغ را داخل قابلمه ی ریخته و با همزن دستی هم بزنید تا مواد خوب هم بزنید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید و برای آن که مواد گلوله نشود بهتر است مداوم هم بزنید تا بوی خامی آرد و نشاسته گرفته شود و مواد به غلظت محلبی برسد و حباب های ریز بزند.

مرحله دوم: افزودن کره

وقتی مواد حباب زده و به غلظت رسید نوبت اضافه کردن کره وانیل می باشد و هم بزنید تا کره ذوب شود. تاتلی یا همان محلبی مخصوص این دسر اماده می باشد. یک سینی یا تابه را با کره چرب کنید (سینی ۳۰*۴۰) برذلریذ ئ کف آن پودر قند یا پودر شکر بریزید.

مرحله سوم: کاراملی کردن شکر

حالا تابه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا کمی شکر یا پودر قند ذوب شود و بعد مایه تهیه شده یا همان محلبی را داخل تابه یا سینی پهن کنید و از لیسک سیلیکونی استفاده کنید و مواد را صاف کنید. تابه را روی اجاق تکان دهید تا مواد حرارت به تمام قسمت های سینی برسد و کم کم شروع به ته دیگ دار شدن یا کاراملی شدن شکر شود.

مرحله چهارم: تهیه کازان دیبی

وقتی اطراف کازان دیبی قهوه ای رنگ شود به مواد دسر استراحت دهید تا خودش را بگیرد و بعد برش بزنید و سرو کنید. این دسر هر چقدر بیشتر استراحت کند خوشمزه تر می شود و می توانید به دلخواه به صورت اسلایس شده یا رول شده سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کازان دیبی ترکی با شیر و کره

  1. هر چقدر ته دیگر بیشتر قهوه ای شود دسر شما خوشمزه تر می شود.
  2. بهتر است یک شب داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
  3. می توانید برای تزیین پودر پسته تزیین کنید.
  4. وقتی محلبی را اضافه می کنید شکر باید داخل ظرف کاملا کاراملی شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه