طرز تهیه خورش فاصولیه ترکی خوشمزه با مرغ و لوبیا سفید

طرز تهیه خورش فاصولیه

 

یکی از خورشت های معروف ترکی و عربی می باشد که با نام فاسویله یا فاسولیا نیز به آن گفته می شود این غذا خیلی سریع و راحت تهیه می شود و می توانید از گوشت بجای مرغ استفاده کنید در واقع ماده اصلی این خورشت که آن را متمایز می کند استفاده از لوبیا سفید است. این غذا طعم تند و بسیار خوشمزه دارد و به همراه پلو طعم و مزه بسیار خوبی دارد و پیشنهاد می شود برای تنوع در غذاها و خورشت این غذا را یکبار تست کنید. امروز در پارسی دی خورش فاصولیه ترکی خوشمزه با مرغ و لوبیا سفید را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

لوبیا سفید۱ پیمانه
سینه یا ران مرغ۲ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۳ عدد
رب۱ ق غذا خوری
لیمو عمانی۲ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین، زنجبیلبه مقدار لازم

طرز تهیه خورش فاصولیه ترکی با مرغ و لوبیا سقید

مرحله اول: آماده سازی لوبیا

ابتدا لوبیا سفید را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود سپس داخل قابلمه ریخته و مقداری آب روی آن بریزید و بگذارید روی حرارت تا لوبیاها نیم پز شوند.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و سیر

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید سپس به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه تفت دهید تا سبک شود حالا سیر را نیز پوره کنید به همراه پیاز تفت دهید به قدری که بوی سیر بلند شود.

مرحله سوم: افزودن مرغ

حالا مرغ را به پیاز و سیر اضافه کنید و به همراه آنها تفت تا کم کم مرغ سرخ شود سپس گوجه فرنگی را نیز پوره کنید می توانید رنده ریز بزنید و یا بلانچ کنید سپس له کنید و بعد به مرغ اضافه کنید و کمی تفت دهید تا آب گوجه کشیده شود.

مرحله چهارم: پخت خورش فاصولیه

در ادامه رب را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب برطرف شود و خورش خوش رنگ در ادامه لوبیا سفید نیم پز شده را اضافه کنید و بعد تمام ادویه ها به همراه نمک ریخته کمی آب اضافه کنید و بگذارید تا مرغ ها و ادامه پخت لوبیا کاملا شود، لیموعمانی ها را از ۱ ساعت قبل برش بزنید و هسته لیمو را خارج و داخل آب ولرم قرار دهید سپس وقتی مرغ پخته شد در نیم ساعت آخر اضافه کنید و بگذارید تا خورش جا افتاده و غلیظ شود سپس به همراه برنج میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت خورش فاصولیه

  1. در صورت تمایل بجای لیموعمانی می توانید از رب لیموعمانی یا پرک لیموعمانی و یا آب لیموترش استفاده کنید.
  2. در صورت دلخواه کمی سیب زمینی سرخ کرده و در کنار خورشت میل کنید.
  3. خورش فاصولیه باید کم آب و بسیار غلیظ باشد.
  4. در صورت تمایل ۱ عدد فلفل سبز تند را نیز برش بزنید به همراه خورش بگذارید تا پخته شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه