طرز تهیه استیک گل کلم رژیمی، غذای گیاهی، مقوی و خوشمزه

طرز تهیه استیک گل کلم

 

یک نوع غذای کاملا گیاهی و رژیمی می باشد که در یک ساعت تهیه می شود این غذا بسیار مفید و مقوی بوده است این غذا خوش آب و رنگ را می توانید برای کودکان خود تهیه کنید تا آنها تشویق به خوردن سبزیجات کنید. شما می توانید به دلخواه گل کلم سوخاری کنید و یا بدون پودر گریل کنید. استیک گل کلم می تواند یک پیش غذای بسیار خوشمزه و سریع باشد. از خواص خوب گل کلم می توان به بهبود سلامت قلب و عروق، کمک به جذب آهن بیشتر، کمک به کاهش وزن، بهبود سلامت استخوان، درمان اختلالات عصبی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به رشد جنین از خواص بی شمار این گیاه خوشمزه می باشد. امروز در پارسی دی استیک گل کلم را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گل کلم۲ عدد
روغن زیتون۱/۴ پیمانه
فلفل سیاه۱/۲ ق چای خوری
پودر سیر۱/۲ ق چای خوری
پاپریکا۱/۲ ق چای خوری
نمک۱ ق چای خوری
جعفری خرد شده۱ ق غذا خوری
آبلیمو ترشبه مقدار لازم

طرز تهیه استیک گل کلم

مرحله اول: آماده سازی

برای شروع تهیه این استیک باید فر را روشن کنید تا گرم شود پس فر را با بالاترین درجه دمای خود روشن کنید. قسمت سبز رنگ بالایی گل کلم را جدا کنید.

مرحله دوم: آماده سازی گل کلم

با استفاده از یک چاقوی تیز از مرکز گل کلم آن را به دو قسمت تقسیم کنید سپس هر قسمت را به تکه ها ۵ سانتی برش بزنید همه قسمت ها را برش زده تا ۸ الی ۱۲ قسمت گل کلم داشته باشید.

مرحله سوم: مزه دار کردن گلم کلم

ادویه ها و نمک را با هم مخلوط کنید. گل کلم ها را داخل سینی فر که از قبل آلومینیوم کشیدید قرار دهید سپس با کمک قلمو به هر دو طرف گل کلم ها روغن زیتون بزنید و در ادامه ادویه های مخلوط را با قلمو روی گل کلم ها بزنید.

مرحله چهارم: پخت استیک گل کلم

روی گل کلم ها را با فویل بپوشانید سپس در فر گرم شده به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید تا پحته شود سپس فویل را بردارید و به مدت ۱۰ دقیقه دیگر اجازه دهید تا گلم کلم ها سوخاری و طلایی شوند اگر فر شما کانوکشن ندارد می توانید روی فر را برای چند دقیقه روشن کنید سپس از روی سینی جدا کنید و جعفری ساطوری شده روی آن بریزید به همین راحتی استیک گلم کلم حاضر شد می توانید در کنار سس قارچ این غذا را میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت استیک گل کلم

  1. شما می توانید مراحل پخت استیک را روی گاز و روی تابه گریل نیز انجام دهید.
  2. به دلخواه می توانید گل کلم را با مواد دیگر مانند سیر مزه دار کنید.
  3. این پیش غذای خوشمزه را می توانید با انواع دیپ ها میل کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه استیک گل کلم رژیمی، غذای گیاهی، مقوی و خوشمزه
3 (60%) 2 votes