طرز تهیه تاس کباب به با گوشت خوشمزه و مجلسی به روش سنتی

تاس کباب به

 

یکی از غذاهای اصیل ایرانی می باشد که از دو بخش تشکیل شده است تاس به معنی ظرف مسی و کباب که همان مواد داخل تاس کباب را می گویند، تاس کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی در دوره قاجاره بوده است زمان ناصرالدین شاه با گوشت تازه شکار شده تهیه می شود و این غذا بسیار مورد علاقه شاه بوده است و دستور پختش در کتاب خوراک ایرانی نوشته نادر میزرا وجود دارد. تو شهرهای مختلف ایران تاس کباب به طور مختلفی تهیه می شود مانند تاس کباب تبریزی یا کاشانی و … می باشد معمولا تاس کباب از گوشت و به و سیب زمینی و گوجه فرنگی تشکیل شده حالا در هر شهر بنا به ذائقه مواد کم و زیاد می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه تاس کباب به با گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

گوشت گوسفندی چربی دار۶۰۰ گرم
هویج۳ عدد
به۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۲ عدد
آلو بخارا۲۰ عدد
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
آبغوره یا آبلیموبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه تاس کباب به

مرحله اول : آماده سازی مواد

ابتدا پیاز و هویج و سیب زمینی را حلقه ای برش بزنید. به را به صورت حلقه یا مکعبی برش بزنید. گوشت را خرد کنید. آلو بخارا را در کمی آب بگذارید تا خیس بخورد.

مرحله دوم : تهیه سس

داخل یک کاسه رب را به همراه کمی آب و فلفل سیاه و زردچوبه و آبغوره بریزید و هم بزنید تا مانند سس غلیظ شود( داخل سس نمک نزنید زیرا باعث دیر پخته شدن گوشت می شود).

مرحله سوم : پخت تاس کباب به

داخل یک قابلمه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس به ترتیب شروع به چیدن لایه های می کنیم لایه اول گوشت بعد پیاز و هویج و به و آلو بخارا را قرار می دهیم و روی مواد سس را ریخته و مقداری آب اضافه می کنیم و در قابلمه را می گذاریم ابتدا حرارت را زیاد می کنیم تا به جوش بیاد سپس حرارت را کم کنید و و اجازه می دهیم تاس کباب به مدت ۳ ساعت خوب پخته شود.

مرحله چهارم : افزودن نمک و سیب زمینی

نیم ساعت مانده به پخت نمک و حلقه های سیب زمینی را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سیب زمینی ها پخته شوند اگر در حین فرآیند پخت آب کم شد می توانید مقداری آب اضافه کنید ولی در نظر داشته باشید تاس کباب مقداری آب خیلی کم و غلیظی دارد.

مرحله آخر

تاس کباب به ما حاضر است نمک و آبغوره را اندازه کنید و اگر نیاز بود اضافه کنید سپس آن را داخل ظرف کشیده و به همراه نان تازه میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت تاس کباب به

  1. می توانید با اضافه کردن مقداری دنبه تاس کباب به چربی داشته باشید.
  2. چند عدد گوجه حلقه شده نیز می توانید داخل لایه ها تاس کباب قرار دهید.
  3. بجای رب می توان از رب انار استفاده کرد.
  4. در آخر پخت تاس کباب به هرچقدر آب غذا کمتر باشد غذای خوشمزه تری خواهید داشت.
  5. این غذا هم با نان و هم برنج سرو می شود.
  6. می توانید بجای گوشت از مرغ یا گوشت چرخ کرده نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
10
دیدگاه