طرز تهیه قلیه بادمجان گیلانی ساده و خوشمزه و محلی بدون گوشت

طرز تهیه ی قلیه بادمجان

 

یکی از خوشمزه ترین خوراک های سنتی ایرانی می باشد که در شمال کشور و یا گرمسار به روش های مختلفی و رسپی های گوناگون تهیه می شود طعم و مزه این غذا فوق العاده می باشد. قلیه بادمجان را به همراه نان سرو کنید و می توانید یک وعده غذایی کامل باشد. این غذا کاملا گیاهی بوده و برای افرادی که گیاه خواران یا وگان هستند نیز بسیار مناسب است. اگر دنبال یک غذای ساده و خوشمزه و اقتصادی هستید این قبله بادمجان را حتما تست کنید و در غذاهای خود تنوع ایجاد کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قلیه بادمجان گیلانی محلی بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

بادمجان۴ عدد
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
رب انار۲  ق غذا خوری
گردو خرد شده۳ ق غذا خوری
گوجه فرنگی۶ عدد
کرهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه قلیه بادمجان گیلانی بدون گوشت و گیاهی

مرحله اول: کبابی کردن

ابتدا برای تهیه این قلیه باید بادمجان ها را کبابی کنید البته شما به دلخواه می توانید آن را بخارپز نیز بکنید. برای کبابی کردن بادمجان آن ها را روی شعله قرار دهید و بچرخانید تا خوب پخته شود سپس زیر آب سرد گرفته و پوستش را جدا کنید و به صورت ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: تفت دادن سیر و پیاز

پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه با مقداری کره و روغن تفت دهید تا کمی سبک و شیشه ای شود سپس سیر را پوره کنید و به پیاز اضافه کنید و تفت داده تا عطر سیر خارج شود.

مرحله سوم: افزودن بادمجان

بادمجان کبابی را به مواد فوق اضافی کنید و خوب تفت دهید گوجه را با کمک غذاساز یا گوشتکوب برقی یا رنده ریز پوره کنید و به مخلوط بادمجان اضافه کنید و کمی نمک و فلفل سیاه افزوده و هم بزنید تا آب گوجه کشیده شود.

مرحله چهارم: تهیه قلیه بادمجان

در ادامه گردو خرد شده را به همراه رب انار اضافه کنید و مواد را هم بزنید درب تابه را برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا مزه ها به خورد هم بروند و قلیه بادمجان غلیظ شود سپس از روی حرارت برداشته و در ظرف سرو ریخته و وبه دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت قلیه بادمجان گیلانی

  1. به دلخواه برای خوش عطر و بو شدن این قلیه کمی ریحان ساطوری شده یا سبزی معطر محلی یا دلار استفاده کنید.
  2. می توانید برای خوش رنگ شدن قلیه مقداری رب گوجه فرنگی به همراه پوره آن اضافه کنید.
  3. به دلخواه مقدار سیر را کم و زیاد کنید.
  4. در قلیه گرمساری لوبیا چشم بلبلی و ماش به مواد اضافه می شود.
  5. می توانید از برگ سیر نیز در قلیه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
11
دیدگاه