طرز تهیه کوکو برگ کرفس ساده، خوشمزه و رژیمی با سیب زمینی

طرز تهیه کوکو برگ کرفس

 

یکی از انواع کوکو ها می باشد که بسیار خوشمزه و خوش طعم است. شاید برای شما پیش بیاد برگ های کرفس برایتان زیاد بماند شما با چند قلم مواد می توانید یک کوکوی بسیار خوشمزه و جذاب تهیه کنید عطر و بوی این کوکو فوق العاده می باشد و شما می توانید کنار دیگر غذاهای خود این کوکوی جذاب و راحت را تهیه کنید کوکو برگ کرفس کالری کمی دارد و بسیار مغذی می باشد شما می توانید کنار غذا و یا به تنهایی یک وعده غذایی جذاب به همراه نان و سبزی خوردن تهیه کنید. امروز در پارسی دی کوکو برگ کرفس با سیب زمینی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

برگ کرفس خرد شده۴ مشت
تخم مرغ۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو برگ کرفس

مرحله اول: آماده سازی برگ کرفس

ابتدا برگ کرفس را بشورید و بگذارید تا کاملا خشک شود می توانید روی دستمال نخی بریزید تا خشک شود سپس با چاقو به اندازه دلخواه خرد کنید این به سلیقه شما بستگی دارد می توانید خیلی ریز یا درشت تر خرد کنید.

مرحله دوم: تهیه مایه کوکو

تخم مرغ ها را داخل کاسه ریخته و هم بزنید تا از لختگی خارج شود سپس سیب زمینی رنده شده را به همراه برگ ها کرفس و ادویه و نمک بریزید مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: سرخ کردن کوکو برگ کرفس

داخل یک تابه نچسب مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس مایه کوکو را داخل تابه ریخته و حرارت را ملایم کنید و درب تابه را بگذارید و صبر کنید با حرارت کم کوکو خودش را بگیرد وقتی کوکو خودش را گرفت درب تابه را بردارید و کمی که سرخ شد کوکو را برگردانید و صبر کنید طرف دیگر کوکو نیز سرخ شود نیازی به گذاشتن درب در این مرحله نیست حالا کوکو برگ کرفس خوشمزه ما حاضر است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کوکو برگ کرفس

  1. سیب زمینی برای اسنجام بیشتر کوکو اضافه شده است می توانید حذف کنید و از ۱ ق غذا خوری آرد گندم استفاده کنید تا کوکو انسجام داشته باشد.
  2. اگر میزان چسبندگی مواد کم بود می توانید تخم مرغ سوم را اضافه کنید.
  3. می توانید به دلخواه چند حبه سیر رنده شده یا پودر سیر استفاده کنید.
  4. بهتر است از برگ تازه و شاداب استفاده کنید و از برگ های ضخیم نریزید.
  5. می توانید همه کوکو را یکجا داخل تابه بریزید یا می توانید با قاشق دانه دانه تهیه کنید.
  6. حرارت کم باشد تا کوکو کاملا مغز پخت شود.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه