طرز تهیه مربای انار خانگی شیرین و خوشمزه و بدون هسته

طرز تهیه مربای انار

 

یکی از خوش رنگ ترین مربا ها در سراسر دنیا می باشد که طرز تهیه آسانی دارد و شما در فصل پاییز همزمان با فصل رسیدن انار می توانید این مربا انار خوشمزه را تهیه کنید. میزان افزودن شکر به این مربا به ترشی دانه های انار بستگی دارد. آسان شدن هضم غذا یکی از خواص خوب مربای انار می باشد همچنین کاهش فشار خون، رفع کم خونی، مفید برای پوست و مو، تاثیر در بهبود حافظه از خواص خوب انار می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربای انار شیرین و بدون هسته را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

آب انار۳.۵ پیمانه
دانه انار۱ پیمانه
شکر۳ پیمانه
آبلیموبه مقدار لازم

طرز تهیه مربای انار خانگی شیرین

مرحله اول: آب گیری انار

ابتدا باید برای آب انار چند عدد انار را با کمک آبمیوه گیری یا چرخ گوشت آبگیری کنید تا ۳.۵ پیمانه آب انار بدست بیاورید. ۱ عدد انار را نیز دان کنید تا دانه های انار داشته باشید. یک عدد بشقاب را داخل یخچال بگذارید تا در انتها برای تشخیص میزان غلظت مربا استفاده کنید.

مرحله دوم: مخلوط آب انار و شکر

آب انار و شکر را داخل یک قابلمه با حجم مناسب ریخته و روی حرارت بگذارید و بدون هم زدن اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد تا دانه های شکر حل شود.

مرحله سوم: افزودن دانه انار

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه دانه های انار را به همراه نوک ق چای خوری آبلیمو به مواد قابلمه اضافه کنید و ۳۰ دقیقه دیگر زمان دهید تا دانه های انار نرم شده و مربای انار به غلظت برسد.

مرحله چهارم: تهیه مربا انار

برای متوجه شدن میزان غلظت مربا می توانید قاشق را در مربا داخل قابلمه بزنید و چند قطره از آن را روی بشقابی که از ابتدا در یخچال گذاشته بودید و اکنون سرد شده است بریزید و بشقاب را سرازیر کنید، اگر به سختی مربا روان شد مشخص است که آماده شده است، پس مربا را در شیشه ای بریزید و درب آن را محکم ببندید و در جای سرد و تاریکی نگهداری کنید. این مربا مانند مربای آلبالو مزه ملسی دارد این مربا را برای صبحانه می توانید در کنار کره یا خامه سرو نمایید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مربای انار خانگی

  1. اگر دانه های انار شما ترش بود کمی میزان شکر را اضافه کنید.
  2. ریختن آبلیمو مانع شکرک زدن مربای انار می شود.
  3. در موقع دان کردن انارها دقت کنید قسمت سفید رنگ انار داخل دانه های انار نباشد.
  4. می توانید در انتهای پخت وانیل اضافه کنید.
  5. می توانید موقع سرو مربای انار کمی گلپر اضافه کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه مربای انار خانگی شیرین و خوشمزه و بدون هسته
4.8 (95%) 4 votes