طرز تهیه مربای هلو انجیری درسته و آسان با طعم زعفرانی + تصویری

دستور تهیه مربای هلو انجیری

طرز تهیه مربای هلو انجیری

 

مربای هلو انجیری یکی از مربا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید به صورت درسته یا خرد شده تهیه کنید. با افزودن کمی زعفران می توانید مربای هلو انجیری زعفرانی تهیه کنید و برای صبحانه یا عصرانه یا میان وعده این مربا را سرو کنید. هلو انجیری یکی از میوه های تابستانی می باشد که یکی از خوش خوراک ترین میوه های تابستانی می باشد و شما می توانید با خوردن این میوه از خواص خوب آن نیز بهرمند شوید. یک هلو انجیری متوسط حدود ۶۰ کالری دارد. هو انجیری یک میلن است و طب سرد آن برای رفع تشنگی گزینه بسیار خوبی می باشد و همچنین برای درمان برطرف کردن دل درد و دل پیچه کودکان گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربای هلو انجیری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای هلو انجیری درسته

  • هلو انجیری ۱ کیلوگرم
  • شکر ۵۰۰ گرم
  • آب ۱/۲ لیوان
  • زعفران ۱ ق غذا خوری
  • لیموترش ۱ ق چای خوری

طرز تهیه هلو انجیری خوشمزه و زعفرانی

مرحله اول: آماده سازی هلو انجیری

ابتدا باید هلو انجیری را بشورید و با کمک یک چاقو تیز پوست روی هلو انجیری را بگیرید و حتما از هلو انجیری های سالم و رسیده استفاده کنید. می توانید مربا را به صورت هلو انجیری درسته تهیه کنید و هسته را موفع خوردن جدا کنید و یا می توانید به صورت مکعبی ریز خرد کنید.

مرحله دوم: افزودن شکر

حالا همانند عکس هلو انجیری ها را کف قابلمه چیده و روی آن شکر را به صورت لایه ی بریزید و در محیط آشپزخانه قرار دهید تا کمی آب بی اندازد. ۱ الی ۲ ساعت کافی می باشد. زعفران را بسابید و با چند قطعه یخ دم بگذارید تا زعفران خوشرنگ شود.

مرحله سوم: پخت مربا هلو انجیری

حالا به مواد آب را اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید و شکر ذوب شود. دقت کنید زمانی که به جوش آمد باید کف روی مربا را مداوم بگیرید تا در انتها مربای شفاف داشته باشید. زعفران را اضافه کنید و هم بزنید تا مربا خوشرنگ شود.

مرحله چهارم: تهیه مربای هلو انجیری

در آخر وقتی شکر ذوب شود و کم کم شربت هلو انجیری غلیظ شد و حباب های بزرگ زد باید آبلیموترش یا جوهر لیمو را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید و داخل شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مربای هلو انجیری درسته و زعفرانی

  1. برای تست غلظت مربا باید چند قطره را داخل یک نعلبکی ریخته و در یخچال قرار دهید و اگر راحت حرکت کند یعنی به غلظت نرسیده است.
  2. افزودن زعفران دلخواه است و می توانید به صورت ساده تهیه کنید.
  3. می توانید هلو ها را از داخل شربت جدا کنید و کمی شربت را بجوشانید تا شربت هلو انجیری داشته باشید.
  4. آبلمیوترش یا جوهر لیمو مانع شکرک زدن مربا می شود.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه