طرز تهیه مربا بالنگ خانگی خوشمزه و مجلسی مخصوص در منزل

طرز تهیه مربا بالنگ تازه و خشک , دستور پخت مربا بالنگ شکل گل , xvc jidi lvfh fhgk

 

یکی از انواع مرباهای خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است که مانند انواع مرباها به عنوان صبحانه یا میان وعده سرو می شود. مربا بالنگ را می توانید به همراه خامه صبحانه ، کره ها گیاهی و حیوانی و یا انواع پنکیک ها سرو کنید.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید یک شیشه مربا تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری مربای بالنگ تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه مربا بالنگ با سایت پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

آب۳ لیوان
بالنگ۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
آب لیمو۳ ق غذا خوری

طرز تهیه مربای بالنگ

برای تهیه مربای بالنگ خانگی ابتدا بالنگ ها را می شوییم و پوست روی آن ها را بصورت نازک با چاقو می گیریم و وسط آن ها را خالی می کنیم و نصف می کنیم و به هر مدلی که تمایل داریم آن ها را روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم.

البته می توانیم از قالب ها نیز برای زیباتر شدن مربا بالنگ استفاده کنیم.بعد بالنگ ها را در ظرفی می ریزیم و روی آن ها آب سرد می ریزیم تا به مدت ۱۰ دقیقه در آب بمانند و بعد در آبکشی می ریزیم و اجازه می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود.

بلافاصله در قابلمه ای آب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا زودتر آب به جوش بیاید.پس از جوش آمدن آب بالنگ ها را در آب در حال جوش می ریزیم تا ۱ دقیقه در آب بماند و پس از ۱ دقیقه از آب بیرون می آوریم و در آب سرد می ریزیم.

این کار را ۴ مرتبه تکرار می کنیم تا تلخی بالنگ ها از بین برود.در مرتبه ۴ که این کار را تکرار می کنیم اجازه می دهیم بالنگ ها به مدت ۱۵ دقیقه در آب در حال جوش بماند تا نرم شود و سپس در آب سرد بالنگ ها را می ریزیم

و بعد در آبکش می ریزیم تا آب اضافه آن ها خارج شود. سپس در قابلمه ای ۳ لیوان آب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا زودتر به جوش بیاید و شکر را کم کم اضافه می کنیم و با قاشق هم می زنیم تا در آب حل شود

و اجازه می دهیم تا شربت به غلظت برسد (دقت کنید شربت سرد شود غلیظ تر می شود) و از روی حرارت قابلمه را بر می داریم و می گذاریم تا شربت خنک شود.سپس بالنگ ها را به شربت اضافه می کنیم

و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شربت به جوش بیاید و بالنگ ها در شربت به مدت ۱۵ دقیقه مزه دار شود و در آخر زمانیکه شربت به غلظت مطلوب رسید آبلیمو را اضافه می کنیم و ۱ دقیقه بعد قابلمه مربا را از روی حرارت بر می داریم.

توجه داشته باشید که آبلیمو را برای جلوگیری از شکرک و کپک زدن مربا اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم تا مربا بالنگ خنک شود و بعد در شیشه می ریزیم و درب آن را محکم می بندیم و در یخچال نگهداری می کنیم.نوش جان

همچنین ببینید

از
12
دیدگاه