طرز تهیه پیتزا صبحانه خوشمزه و آسان با فر و بدون فر + آموزش خمیر

طرز تهیه پیتزا صبحانه

 

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که شما به راحتی می توانید برای وعده صبحانه استفاده کنید. شما به دلخواه می توانید از هر ماده غذایی که دوست دارید در تهیه پیتزا استفاده کنید. اگر شما وقت کافی برای تهیه پیتزا صبحانه ندارید می توانید از نان تافتون یا ترتیلا استفاده کنید ولی به شما یک خمیر بدون مخمر و فوری را یاد خواهیم داد که می توانید هم در فر و هم بدون فر نیز این وعده مهم را تهیه کنید. صبحانه یکی از وعده های بسیار مهم می باشد که تأکید زیادی شده آن را حذف نکنید زیرا مضرات خودش را دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیتزا صبحانه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر

تخم مرغ ۲ عدد
جوش شیرین۱ ق چای خوری
ماست چکیده۱ پیمانه
آرد۳ لیوان
روغن۳ ق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه مواد میانی

تخم مرغ۳ عدد
گوجه۳ عدد
کالباس۴ ورقه
پیازچه۴ ورقه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا صبحانه

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا ماست را به همراه جوش شیرین داخل کاسه ریخته و چند دقیقه صبر کنید تا جوش شیرین اکتیو شود سپس روغن و تخم مرغ را افزوده به همراه چنگال بزنید تا کمی مخلوط شود سپس شروع به افزودن آرد کنید به قدری آرد اضافه کنید تا مانند خمیر جمع شود سپس شروع به ورز دادن کنید باید خمیر و لطیفی بدست بیاد به همین راحتی خمیر پیتزای صبحانه ما حاضر است و نیازی به عمل آمدن و پف کردن ندارد.

مرحله دوم: تهیه پیتزا صبحانه

خمیر را داخل ظرف مورد نظر ریخته و کمی اطراف خمیر را ضخیم تر بگیرید در ادامه روی خمیر را به دلخواه سس گوجه فرنگی با قلمو ریخته و به آن کالباس های خرد شده و پیازچه خرد شده و گوجه های حلقه شده را اضافه کنید و در انتها روی تخم مرغ ها نمک و فلفل سیاه بریزید.

مرحله سوم: پخت پیتزا صبحانه در فر

ظرف را در فر قرار دهید و بمدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ گذاشته تا خمیر پخته و مواد روی پیتزا نیز پخته شود در انتهای پخت حدود ۷ دقیقه مانده خمیر را از فر خارج کنید و تخم مرغ ها را در مرکز خمیر بشکنید و اجازه دهید تا تخم مرغ ها نیز پخته شود سپس از فر خارج کنید و به همراه چای و قهوه خود میل کنید.

مرحله چهارم: پیتزا صبحانه بدون فر

داخل یک تابه دو طرف خمیر را پهن کنید سپس مواد پیتزا روی خمیر قرار داده و واشر دو تابه را خارج کنید سپس روی شعله پخش کن قرار داده و بمدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا پخته شود.

فوت و فن های دستور پخت پیتزا صبحانه بدون فر و پنیر

  1. اگر از نان ترتیلا یا تافتون استفاده می کنید از همان ابتدا تخم مرغ را نیز افزوده چون نیاز به پخت نان نیست.
  2. مواد روی پیتزا را می توانید تغییر دهید.
  3. خمیر پیتزا را بیش از اندازه آرد نزنید زیرا خمیر سنگین و بعد از پخت سفت می شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه