طرز تهیه سابله کیک خوشمزه و حرفه ای با موز و گردو با طرح دلخواه

طرز تهیه سابله کیک

 

بیسکوکیک یکی از جدیدترین کیک ها برای انواع مراسم های تولد، نامزدی و … می باشد که با شکلات و گل و خامه تزئین می شود. شما می توانید برای تولد همسر یا خانواده خود اول اسم آن ها را به انگلیسی روی کیک کاتر بزنید و به دلخواه تزئین کنید. سابله کیک اولین بار توسط فردی به نام آدی کلینگ هوفر در سال ۲۰۱۸ در اسرائیل معرفی شد و به دلیل سادگی و جدید بودن این نوع کیک بسیار مورد استقبال قرار گرفت. سابله کیک از قرار گرفتن دو لایه کیک روی هم درست می گیرد. شما می توانید سابله کیک ها را هم کاکائویی و هم ساده درست کنید و به دلخواه تزئین کنید. پس ابتدا در آموزش امروز یک کیک اسفنجی ۶ تخم مرغی تهیه می کنیم. امروز در پارسی دی سابله کیک بسیار خوشمزه و زیبا با موز و گردو را به شما یاد خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۶ عدد
پودر قند۲ پیمانه
آرد۲ پیمانه
آب جوش۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی 

خامه قنادیبه مقدار لازم
گردو خرد شده۱/۲ پیمانه
موز۲ عدد
شربت با مربا۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک سابله

مرحله اول :آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد کیک را از قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند سپس فر را به مدت ۱۵ دقیقه گرم کنید. آرد و بیکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط کنید و ۳ بار الک کنید.

مرحله دوم : جدا سازی زرده و سفیده تخم مرغ

زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده تخم مرغ را با تند ترین دور همزن بزنید تا پف کند سپس ۱ پیمانه پودر قند گفته شده در دستور را اضافه کرده و به همزدن ادامه دهید تا سفیده مانند خامه حجیم شود و زمانی که ظرف را بر می گردانید از ظرف نریزید سفیده را داخل یخچال گذاشته تا خنک بماند. در ظرفی دیگر زرده را با وانیل و ۱ پیمانه پودر قند دیگر دستور بزنید تا کرم رنگ شود سپس آب جوش را یکباره اضافه کنید و با همزن تند بزنید تا از حالت روان بودن خارج و کشدار شود.

مرحله سوم : اضافه کردن آرد

سفیده تخم مرغ را به زرده اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا مخلوط شود (نباید پف مواد را بگیرید به آرامی هم بزنید) سپس آرد الک شده را طی ۳ مرحله به مخلوط اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا مخلوط یکدست شود.

مرحله چهارم : پخت کیک سابله

داخل یک قالب مستطیل ۴۰*۳۰ کاغذ روغنی انداخته و مواد سابله کیک را را می ریزیم و سه بار به سطح کوبیده تا هوای اضافی آن خارج شود سپس داخل فر از قبل گرم شده بمدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک خوب پخته شود.

مرحله پنچم : آماده سازی سابله کیک

طرح مورد نظر را روی کاغذ پرینت بگیرید (می توانید از قالب های حاضری نیز استفاده کنید). کیک را از فر خارج کنید و کاغذ روغنی را جدا کنید سپس طرح مورد نظرتون روی کیک بگذارید و با چاقو دورش را ببرید سپس یک لایه از وسط کیک نیز ببرید سپس خامه قنادی را که با همزن زدید و فر گرفته را داخل قیف با ماسوره گرد یا ساده بریزید.

مرحله آخر

بین لایه کیک را با قلمو شربت یا مربا بمالید سپس روی لایه را با خامه ساده بزنید و روش را به دلخواه موز و گردو بریزید و لایه دوم را قرار دهید روی لایه دوم دوباره با خامه قنادی طرح بزنید و به دلخواه روی سابله را با کمک گل یا شکلات های مختلف تزئین کنید و برای یک ساعت داخل یحچال قرار دهید تا خنک شود سپس سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه سابله کیک

  1. طرح مورد نظر را از قبل از اینترنت پیدا کنید و پرینت بگیرید.
  2. خامه قنادی را از قبل از یخچال خارج کنید سپس با تندترین دور همزن ۷ دقیقه بزنید تا فرم بگیرید.
  3. حتما برای برش از چاقوی اره ای استفاده کنید.
  4. زمانی که آبجوش را اضافه می کنید دست از همزدن نکشید وگرنه زرده ها داخل آبجوش پخته می شوند.
  5. اگر می خواهید دوتا عدد را برای سابله کیک تهیه کنید مواد را دو برابر کرده و دو تا کیک درست کنید و برش بزنید.
  6. اگر دوست دارید ارتفاع کیک بیشتر باشد در قالب کوچیکتری تهیه کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه سابله کیک خوشمزه و حرفه ای با موز و گردو با طرح دلخواه
4.7 (94.29%) 7 votes