طرز تهیه چای زعفرانی ساده و مجلسی و مقوی با نبات به روشی ساده

دستور تهیه چای زعفرانی

طرز تهیه چای زعفرانی

 

چای زعفرانی یکی از نوشیدنی های بسیار خاص و خوشمزه می باشد که می توانید در ایام مختلف سال به خصوص مهمانی و مجالس خود دم کنید. چای زعفران به واسطه داشتن زعفران بسیار شاد آور است و برای کسانی که دچار افسردگی و نارحتی هستند گزینه بسیار خوبی می باشد. چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی های ما ایرانی ها می باشد که نمی توان آن را از فرهنگ ما جدا کرد، پس چه بهتر که چای را با زعفران دم شده میل کنید تا از خواص زعفران نیز بر خودار شوید. شما می توانید زعفران را به سابیده شده و پودر شده استفاده کنید و یا دم کنید و یا حتی می توانید از ریشه زعفران برای تهیه این چای استفاده کنید. چای زعفران برای زنان باردار اصلا توصیه نمی شود زیرا باعث سقط جنین می شود. زعفران علاوه بر طعم و رنگ فوق العاده ای که دارد و باعث ایجاد شاد و نشاط در فرد می شود و حتی برای کسانی که در تنظیم پریودی مشکل دارند گزینه بسیار خوبی می باشد. شما می توانید چای زعفران را با گیاهان دارویی دیگر مانند گل محمدی و میخک نیز دم کنید و همچنین می توانید با نبات یا قند و یا برگ استوایا سرو کنید. چای زعفرانی برای زخم معده مناست و روی کم کاری تیروئید نیز تاثیر دارد، برای شستشو کلیه ها نیز گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه چای زعفران ساده و مجلسی با نبات را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چای زعفران مجلسی برای افسردگی

  • چای ۱ ق غذا خوری
  • آب جوش ۳ پیمانه
  • یخ ۲ قطعه
  • زعفران سابیده شده ۱ ق مربا خوری
  • نبات به مقدار لازم

طرز تهیه چای زعفرانی ساده با نبات

مرحله اول: دم کردن زعفران

ابتدا زعفران را با کمک هاون یا آسیاب مخصوص زعفران بسابید. داخل یک لیوان یا قوری مخصوص زعفران بریزید و ۲ قطعه یخ اضافه کنید و روی حرارت کتری یا بخار قرار دهید تا زعفران رنگ بگیرد و خوش رنگ شود.

مرحله اول: دم کردن چای

در ادامه آب را داخل کتری بریزید و بگذارید روی حرارت تا بجوش بیاید. قوری را بشورید و چای ایرانی را داخل قوری بریزید و یک بار با آب سرد بشورید و روی کتری قرار دهید تا چای بخار پز شود. سپس بعد از جوش آمدن آب جوش را داخل قوری بریزید و روی قوری دم کن قرار دهید تا رنگ بگیرد.

>مرحله سوم: تهیه چای زعفران برای پریودی

بعد از حدود ۱۵ دقیقه که چای رنگ گرفت باید زعفران غلیظ دم کرده را به قوری اضافه کنید و برای ۵ دقیقه بگذارید تا رنگ بگیرد. سپس داخل لیوان سرو بریزید و با نبات شاخه ای سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چای زعفران سالم و مقوی و نشاط آور 

  1. می توانید مراحل فوق را داخل فرنچ پرس یا لیوان دمنوش ساز نیز انجام دهید.
  2. می توانید از عسل یا برگ استویا نیز برای شیرین کردن چای زعفران استفاده کنید.
  3. بشدت توصیه می شود زنان بادار اصلا این چای را نخورند.
  4. بهتر است برای طعم و مزه بهتر از چای ایرانی استفاده کنید تا رنگ فوق العاده ای داشته باشد.
  5. می توانید در هنگام سرو چند غنچه گل محمدی داخل چای قرار دهید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه