طرز تهیه کیک براونی شکلاتی ساده و خوشمزه و راحت به روش اصلی

دستور پخت کیک براونی شکلاتی

طرز تهیه کیک براونی شکلاتی

 

کیک براونی شکلاتی یا Chocolate brownie cake یکی از کیک های بسیار محبوب خوشمزه می باشد که پف زیادی ندارد و بافت خیس و نرمی دارد و ظاهر آن شبیه به دیگر کیک ها نیست. شما می توانید از مغز های مختلف مانند گردو یا فندق و یا پسته در تهیه این کیک استفاده کنید. اما کیک براونی شکلاتی  در قالب های مربع شکل یا مستطیل تهیه می شود و اغلب اوقات با یک اسکوپ بستنی طعم بی نظیری خواهد داشت. برخی قناد ها بروانی شکلاتی را به دلیل بافت متفاوتی که دارد ملکه کیک های شکلاتی می دانند. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک براونی شکلاتی ساده و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک براونی شکلاتی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم
  • کره ۱۰۰ گرم
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
  • شکر ۱ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک براونی شکلاتی اصل به روش قنادی در خانه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک پیمانه آشپزی با یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. آرد و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید را دو الی سه بار الک کنید تا سبک شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: بن ماری کردن

در ادامه باید کره را به همراه شکلات خرد شده داخل یک کاسه بریزید. بهتر است در تهیه کیک بروانی شکلاتی از شکلات با کیفیت و درجه یک استفاده کنید. یک کتری را پر آب کنید و بعد از جوش آمدن کاسه را روی آن قرار دهید و هم بزنید تا کره و شکلات ذوب شوند و یا می توانید برای ۱ دقیقه در ماکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید.

مرحله سوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ را داخل کاسه شکسته و به آن وانیل و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که حجم بگیرید و رنگ آن کرمی و روشن شود. سپس شکلات بن ماری شده ولرم را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. حالا باید مخلوط آرد را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت کیک براونی شکلاتی

یک قالب ۲۰*۲۰ یا ۱۵*۲۵ را برداشته و کاغذ روغنی قرار دهید به طوری که کاغذ لبه های اطراف را بگیرید و مایه کیک را داخل آن ریخته و به دلخواه کمی گردو بریزید و قالب در فر از قالب گرم شده به مدت ۳۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک پخته شود، بافت بروانی خیس است و باید صبر کنید تا خنک شود و بعد برش بزنید.

نکات کلیدی در تهیه کیک براونی شکلاتی فوق العاده خوشمزه و راحت

  1. در فر برقی در دمای ۱۶۰ و ۳۵ دقیقه زمان بگذارید تا پخته شود.
  2. می توانید بجای گردو از شکلات خرد شده یا چیپس شکلاتی استفاده کنید.
  3. کیک را چک کنید تا پخته شود و بعد از فر خارج کنید.
  4. می توانید از ترکیب شکلات تلخ و شیرین استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه