طرز تهیه گوزلمه غذای ساده و خوشمزه به روش ارومیه ای

گوزلمه

 

یکی از غذاهای خوشمزه ارومیه می باشد که به معنی منتظر نباش یعنی زمان زیادی برای تهیه غذا لازم نیست صبر کنید و سریع این غذا حاضر می شود. این غذا در گذشته بسیار پر کاربرد بود زمانی که برای کسی مهمون سر زده می آمد گوزلمه را برای آنها درست می کردند چون هم زمان زیادی برای تهیه نمی خواست و هم بدون رودربایستی از هم این غذا را درست می کردند. گوزلمه در واقع از تخم مرغ و ماست تهیه می شود و بسیار مقوی است و شما می توانید برای وعده صبحانه یا عصرانه و یا یک شام سبک در نظر بگیرید. گوزلمه را با نان یوفکا درست می کنند که بیشتر بیس آن برای ترکیه می باشد ورژن ارومیه آن بسیار ساده و عامه پسند است. گوزلمه را برای خانواده و بچه ها تهیه کنید و در کنار هم یک صبحانه و یا یک وعده جذاب را میل کنید. امروز در پارسی دی گوزلمه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ محلی۴ عدد
ماست چکیده۳ پیمانه
سیر۵ حبه
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
کره یا روغن محلیبه مقدار لازم

طرز تهیه گوزلمه

مرحله اول : آماده سازی ماست

ابتدا ماست را داخل قابلمه مقداری کمی آب به ماست اضافه می کنیم حرارت را روی متوسط تنظیم کنید و مدام هم بزنید نباید ماست بریده شود و مدام باید هم بزنید تا دور قابلمه ریز جوش بزند سپس از روی حرات بردارید و می توانید انگشت خود را داخل ماست کنید نباید بسوزد ولی باید گرما را احساس کند.

مرحله دوم : تهیه تخم مرغ

داخل تابه کره یا روغن محلی ریخته و اجازه دهید تا داغ شود سپس تخم مرغ ها را شکسته و اجازه دهید پخته شود سپس به تخم مرغ ها نمک و زردچوبه بزنید و وقتی پخت از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم : تهیه گوزلمه

داخل کاسه های مورد نظر کمی تخم مرغ ریخته و روی آن ماست چکیده به همراه سیرهای پوره شده بریزید و به همراه نان تازه تیلیت کنید و داغ میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت گوزلمه

  1. می توانید ماست و سیر را با هم مخلوط کنید و روی تخم مرغ ها ریخته و با همان ظرف سرو کنید.
  2. در صورت سرخ کردن سیر با تخم مرغ بوی سیرها بسیار کمتر خواهد شد اگر دوست دارید سیر بوی کمتری دهد این روش را اجرا کنید.
  3. حتما از ماست چکیده یا کیسه ای استفاده کنید اگر ماست شما آبکی است می توانید آن را داخل پارچه نخی ریخته و آب اضافی آن را بگیرید تا چکیده شود.
  4. می توانید برای گرفتن سردی ماست مقداری نعنا خشک روی مواد ریخته سپس سرو کنید.
  5. گوزلمه مانند دیگر املت و غذاها با نان سرو می شود.

همچنین ببینید 

از
8
دیدگاه

  • ارومیه قلب آذربایجان ❤ ۲ ماه پیش

    ارومیه قلب آذربایجان ❤
    به دیار آذربایجان ارومیه شهر والیبالی و والیبال نشین خطه آذربایجان دومین شهر ترک نشین ایران بعد از شهر برادر و قارداش تبریز ❤شهر شهیدان باکری ها و امینی ها فرمانده لشگر قهرمان 31عاشورا، شهر کاپیتان تیم ملی والیبال سعید معروف، شهر والیبالی و پایتخت والیبال آذربایجان ، شهر آشیق های آذربایجان، شهر مهد و فرهنگ و قلب ابدی آذربایجان خوش آمدید ❤
    آذربایجان دیارنا گوزل اورمیه شهرینه چوخ خوش گلیبسیز ❤
    به دیار آذربایجان شهر زیبایی ارومیه خیلی خوش آمدید ❤
    ما آذربایجانی ها بخصوص اورمیه ای ها به ترکی ( اورمولوها) خونگرمو مهمان نوازیم ❤ یاشاسین ایران ❤
    یاشاسین آذربایجان ❤
    یاشاسین اورمیه ❤
    یاشاسین ترک‌❤
    URMİA ❤AZERBAYCAN

    پاسخ