طرز تهیه کیک براونی خیس شکلاتی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر به روش کافی شاپی

دستور پخت کیک براونی خیس

طرز تهیه کیک براونی خیس

 

کیک براونی خیس یکی از کیک های راحت و خوش طعم می باشد که با مزه شکلاتی تهیه می شود و بیشتر افراد مزه و طعم این کیک را دوست دارند. اگر طرفدار طعم های کیک خیس هستید این رسپی را دنبال کنید زیرا مزه بسیار خوبی دارد و برای یک دورهمی در کنار چای یا قهوه گزینه خوبی می باشد. همه مواد به پیمانه گفته شده است که بتوانید به راحتی مواد را اندازه گیری کنید و یک کیک با بافت خیس و خوشمزه تهیه کنید. شما می توانید این کیک را با فر و بدون فر تهیه کنید و به دلخواه از گردو و موز برای داخل کیک استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک براونی خیس شکلاتی بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک براونی خیس شکلاتی

  • شیر ۱.۵ پیمانه
  • روغن ۱.۵ پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • شکر ۱.۵ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • وانیل ۱ ق چای خوری
  • پودر کاکائو ۳۰ گرم حدود ۱/۴ پیمانه
  • شکلات تلخ ۶۰ گرم
  • موز و گردو به دلخواه

طرز تهیه کیک براونی خیس ساده و خوشمزه با شیر و پودر کاکائو

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید همه مواد را در در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شوند. سپس به کمک یک پیمانه یا لیوان فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید و کنار قرار دهید. برای پخت بدون فر باید قابلمه را روی شعله پخش کن بگذارید تا گرم شود و برای پخت در فر نیز باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

آرد و بیکینگ پودر و وانیل را باهم داخل یک کاسه بریزید و سه بار الک کنید تا مواد خوب سبک شود. شکر و شیر و روغن مایع و پودر کاکائو الک شده را داخل یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. شکلات تخته ای را بن ماری کنید، بدین صورت که شکلات را خرد کنید و داخل کاسه ریخته و روی حرارت کتری قرار دهید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود و بعد از خنک شدن به مایه شکر و شیر اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک براونی خیس

حالا باید باید ۱ لیوان از سس شکلاتی بردارید و کنار قرار دهید. تخم مرغ ها را به مواد کاکائویی اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس مواد خشک آرد را که در مرحله یک ترکیب کردید طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و هم بزنید و در انتها با دور کند همزن برقی بزنید تا مواد یکدست شوند و گلوله های آرد باز شوند.

مرحله چهارم: پخت کیک براونی خیس

کف قابلمه را با کره چرب کنید و مواد را داخل قابلمه بریزید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید دمای ۱۷۰ درجه به مدت ۳۵ دقیقه زمان دهید. سس شکلاتی را که در مرحله قبل از روی مواد برداشتید کمی گرم کنید و بعد داخل کیک را با کمک خلال دندان سوراخ کنید و سس شکلاتی ولرم را به کیک ولمر اضافه کنید و صبر کنید تا سس جذب کیک شود و بعد از قالب جدا کنید و برش بزنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک براونی خیس ساده و خوشمزه با شیر

  1. اگر می خواهید موز و گردو اضافه کنید باید در مرحله آخر اضافه کنید.
  2. زمان پخت در فر و مایکروفر ها متغییر است و حتما با خلال دندان کیک را چک کنید.
  3. می توانید کیک را داخل قالب برش بزنید و بعد سس بریزید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه