طرز تهیه فیله بوقلمون سرخ شده فرانسوی خوشمزه و مجلسی در فر

طرز تهیه بوقلمون سرخ شده

 

یکی از لذیذترین خوراک های دنیا می باشد. بوقلمون پرنده ای از نژاد قرقاولان است و بزرگترین و سنگین ترین پرنده خانگی می باشد. گوشت بوقلمون بسیار کم چرب بوده به صورتی که در هر ۳۰ گرم گوشت ۱ گرم چربی دارد و جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز می باشد، همچنین بوقلمون برای افراد مسن که چربی بالا دارند بسیار مناسب است. از خواص گوشت بوقلمون می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود کم خوابی و ایجاد سرحالی و نشاط اشاره کرد. بوقلمون سرخ شده را می توانید همراه با کته و یا با دورچین سیب زمینی و لیمو همراه با نان میل نمایید. امروز در پارسی دی بوقلمون سرخ شده فرانسوی خوشمزه و مجلسی در فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

فیله بوقلمون۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
زعفران دم کردهبه مقدار لازم
آبلیمو۲ ق غذا خوری
برگ بو۲ عدد
روغن زیتون۲ ق غذا خوری
کره۵۰ گرم
نمک و فلفل و زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه فیله بوقلمون سرخ شده در فر

مرحله اول : مرینت کردن بوقلمون

ابتدا فیله یا ران بوقلمون را شسته و با قلمو به آن روغن زیتون بزنید. سپس داخل ظرف مناسبی قرار دهید و پیاز حلقه شده و سیر اسلایس شده را با ادویه های مخلوط شده به بوقلمون بزنید و خوب ماساژ دهید. در آخر هم زعفران و آبلیمو را به آن اضافه کنید و برای ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید تا بوقلمون مزه دار شود.

مرحله دوم : پخت بوقلمون

در ادامه داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و پیاز های خلالی شده ی روی بوقلمون را جدا کنید و با مقداری زردچوبه تفت داده تا طلایی شود. سپس بوقلمون مزه دار شده را اضافه کنید و یک لیوان آب به همراه برگ بو افزوده و اجازه دهید تا بوقلمون نیم پز شود.

مرحله سوم : سرخ کردن بوقلمون

داخل تابه دیگر کره ریخته تا ذوب شود سپس بوقلمون را از ظرف خارج کرده چند دقیقه صبر می کنیم تا آب اضافی آن خارج شود. سپس در کره داغ سرخ می کنیم. در ادامه آب باقی مانده از پخت بوقلمون را روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود می توانید این سس را در کنار این غذا سرو کنید.

مرحله چهارم: پخت بوقلمون در فر

برای پخت بوقلمون در فر باید آن را کف سینی فر قرار دهید. سپس پیاز و کره را روی آن ریخته و بمدت ۳ ساعت در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید. بهتر است یک کاسه از مخلوط روغن زیتون و زعفران کنار دست خود قرار دهید و هر ۴۵ دقیقه با قلمو روی بوقلمون بزنید این کار باعث خوش رنگ شدن و خوشمزه تر شدن آن می شود. در انتهای پخت کمی گریل را روشن کنید تا سطح بوقلمون طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت بوقلمون سرخ شده 

  1. برای مزه دار کردن از سس ورچستر نیز می توانید استفاده کنید.
  2. از ران یا بوقلمون درسته نیز می توانید استفاده کنید. حتما پوست روی آن را جدا کنید.
  3. اگر در فصل پاییز این غذا را تهیه می کنید می توانید در ۱۰ دقیقه انتهایی پخت دانه های انار را نیز اضافه کنید.
  4. می توانید بوقلمون را داخل هواپز نیز تهیه کنید.
  5. اگر دوست دارید بوقلمون را نیم پز نکنید در همان ابتدا در یک قابلمه بزرگ روغن ریخته و بوقلمون را داخلش سرخ کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه