طرز تهیه کیک کره ای دو رنگ اسفنجی شکلاتی ساده و خوشمزه بدون شیر

طرز تهیه کیک کره ای

 

یکی از خوشمزه ترین کیک ها در سراسر دنیا می باشد که همان طور که مشخص است از کره بجای روغن استفاده شده است. کیک کره ای در طعم و شکل های مختلف مانند ساده یا دو رنگ یا شکلاتی تهیه می شود. بافت و طعم کیک های کره ای کاملا متفاوت و خوشمزه می باشند شما می توانید این کیک خوشمزه را برای عصرانه یا صبحانه تهیه کنید. هوا دهی این کیک ها از طریق هم زدن تخم و شکر و همچنین بیکینگ پودر اتفاق می افند. شما به دلخواه می توانید از قالبی که دوست دارید برای این کیک استفاده کنید. امروز در پارسی دی کیک کره ای دو رنگ اسفنجی شکلاتی ساده را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد سفید۲ پیمانه و ۱/۴ پیمانه
شکر۱ پیمانه
ماست پرچرب۱ پیمانه
کره۱۵۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
پودر کاکائو۱/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک کره ای اسفنجی بدون شیر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا یک قالب گرد ۲۳ تا ۲۶ سانت را انتخاب و با روغن جدا کننده یا کمی کره چرب کنید سپس آردپاشی کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.۲ پیمانه  آرد بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن کره

کره را از قبل در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود سپس به همراه شکر به مدت ۵ الی ۷ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا خوب کرم رنگ و حجیم شود در حین هم زدن کره برای کیک بهتر است با لیسک دور کاسه را بگیرید تا تمام کره هم زده شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۳۰ ثانیه هم بزنید سپس با افزودن تخم مرغ آخر وانیل را نیز اضافه کنید سپس ماست را افزوده و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید سپس مخلوط آرد را طی ۳ مرحله اضافه کنید و با همزن دستی یا دور کند همزن بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: کیک کره ای دو رنگ

در ادامه مواد را نصف کنید و به یکی پودر کاکائو و به قسمت دیگر ۱/۴ آرد را بزنید و هم بزنید تا یکدست شود. حالا مواد کیک را داخل قیف ریخته و یکی در میان بصورت دورانی داخل قالب بریزید و در انتها می توانید با خلال دندان روی آن طرح ایجاد کنید سپس قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود سپس از قالب خارج کنید و به دلخواه با انواع گاناش و خامه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کیک کره ای شکلاتی

  1. اگر ماست ندارید می توانید بجای آن ۲/۳ پیمانه شیر بریزید.
  2. می توانید دیواره قالب را با ارده چرب کنید.
  3. می توانید مقدار پودر کاکائو را حذف و آرد بریزید تا کیک کره ای ساده داشته باشید.
  4. اگر طعم و مزه کره را دوست ندارید از مارگارین استفاده کنید.
  5. با توجه به دماهای مختلف فر حتما کیک چک شود و اگر نیاز بود روی کیک را روشن کنید تا طلایی شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه