طرز تهیه شیرینی شکری کرمانشاه خوشمزه و ساده برای عید نوروز

شیرینی شکری کرمانشاهی

 

در پارسی دی می خواهیم شما را به کرمانشاه ببریم و شما همراهان عزیز را با شیرینی شکری کرمانشاهی آشنا کنیم. شیرینی شکری و یا بیسکوئیت شکری یکی از شیرینی های سنتی کرمانشاهی است. شیرینی شکری یکی از آسان ترین شیرینی ها و همینطور خوشمزه ترین شیرینی ها می باشد. شیرینی شکری عطر و طعم بی نظیری دارد و همینطور ماندگاری بالایی نیز دارد. به همین دلیل شیرینی شکری می تواند یک انتخاب خوب برای ایام عید نیز باشد. پس در پارسی دی همراه باشید برای آموزش و طرز تهیه شیرینی شکری کرمانشاهی.

مواد لازم 

کره۱۰۰ گرم
شکر۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
وانیل۱ ق چای خوری
آرد۲ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
پودر پستهبرای تزیین

طرز تهیه شیرینی شکری کرمانشاه

مرحله اول: آماده سازی مواد اولیه

برای تهیه شیرینی شکری لازم است که کره نرم شده را به همراه شکر با هم زن برقی خوب بزنید تا کشدار شود و بعد از آن تخم مرغ را به همراه وانیل اضافه کرده و به مدت ۳-۵ دقیقه هم بزیند.

مرحله دوم: مواد خشک

آرد را به همراه بکینگ پودر الک کرده و کم کم به مواد تخم مرغی نیز اضافه کنید تا مواد شیرینی شکری کم کم به خورد همدیگر بروند.

مرحله سوم: قالب زدن

قبل از شروع این مرحله  فر را روشن کنید با حرارت ۱۵۰-۲۰۰ درجه سانتی گراد تا خوب گرم شود. سپس روی سطح صافی را آرد پاشی کنید و خمیر شیرینی شکری را با وردنه پهن کنید و به ضخامت ۰/۵ سانتی متر در بیاورید. قالب مورد نظر را در آرد بزنید و سپس بر روی خمیر قالب بزنید و در سینی ای که کاغذ روغنی انداخته اید بگذارید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی شکری

شیرینی شکری ها راکمی از پودر پسته و شکر بپاشید و سپس در فر قرار دهید و به مدت ۳۰-۳۵ دقیقه(بستگی به فر دارد) زمان دهید تا شیرینی شکری ها پخته شود و زیرش طلائی شود. بعد از پخت شیرینی شکری شما آماده است می توانید به همراه نوشیدنی گرم نوش جان فرمائید.

فوت و فن های دستور پخت شیرینی شکری کرمانشاه

  1. می توانید روغن کرمانشاهی را به جای کره نیز جایگزین نمائید.
  2. می توانید خمیر شیرینی شکری را با پودر کاکائو و یا زعفران رنگی کیند.
  3. ماندگاری شیرینی شکری بالاست به شرط آنکه در ظرف در بسته محکم در یخچال نگهداری کنید.
  4. می توانید از مغز پسته خورد شده و گلبرگ گل محمدی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
5
دیدگاه