طرز تهیه شیرینی پتی فور ساده و ارزان و خوشمزه برای عید نوروز + فیلم

طرز تهیه شیرینی پتی فور

 

یکی از شیرینی ها بسیار خوشمزه است که می توانید برای عید نوروز تهیه کنید. این شیرینی خوشمه با کره تهیه می شود و می توانید به دلخواه از مارگارین استفاده کنید. این شیرینی را می توانید داخل قیف بریزید و با ماسوره ساده طرح بزنید و در انتها داخل شکلات ذوب شده قرار دهید و با پودر پسته تزئین کنید. بافت این شیرینی ترد و نرم است و با عطر و طعم فوق العاده به طوری که وقتی این شیرینی را تهیه می کنید عطر آن کل فضای خانه را در بر می گیرد. شما می توانید در انتهای پست فیلم مربوط به این شیرینی را مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی پتی فور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کره۱۲۵ گرم
پودر قند۷۰ گرم
روغن مایع۲۵ گرم
آرد۲۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
وانیلنوکق چای خوری

طرز تهیه شیرینی پتی فور ساده و ارزان

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و کره کمی نرم شود. سپس تمام مواد را با ترازو اندازه کنید. این شیرینی بسیار حساس است و باید مواد به طور دقیق اندازه گیری شود ولی شما می توانید از تبدیل گرم به پیمانه استفاده کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه کره را به همراه پودر قند خوب هم بزنید. در حین هم زدن با لیسک دور کاسه را بگیرید و کره اطراف کاسه را جمع کنید. کره باید کاملا کرم رنگ و حجیم و پوک شود. در ادامه روغن مایع مخصوص پخت و پز را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدستی بدست بیاد.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی پتی فور

در ادامه تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و حدود ۲ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید تا تخم مرغ به خورد مواد برود. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط و سه بار الک کنید و حالا کم کم و به صورت تدریجی به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا خمیر یکدست و نرمی بدست بیاید. به طوری وقتی خمیر را گلوله کنید نباید اصلا ترک داشته باشد.

مرحله چهارم: پخت شیرینی پتی فور

حالا خمیر تهیه شده را داخل یک قیف پلاستیکی یا سیلیکونی بریزید و ماسوره مختلف را می توانید داخل آن قرار دهید و حالا داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و مواد را داخل سینی پایپ کنید. می توانید از ویدیو انتهای پست برای کمک گرفتن در تهیه این شیرینی استفاده کنید. حالا سینی را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا شیرینی ها پخته شوند. بعد از پخت تا نیمه شیرینی را داخل شکلات بن ماری شده بزنید و با پودر پسته تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی پتی فور بهاری خوشمزه و ساده

  1. می توانید شیرینی را قالب بزنید و با مارمالاد آن را تزئین کنید.
  2. آرد را کم کم اضافه کنید، زیرا آب خور آردها باهم متفاوت است.
  3. برای فر های برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه