طرز تهیه شیرینی گل بنفشه فوق العاده زیبا و جذاب برای عید نوروز

دستور شیرینی گل بنفشه

طرز تهیه شیرینی گل بنفشه

 

شیرینی گل بنفشه یکی از شیرینی بسیار خوشمزه و ساده است و با گل بنفشه تهیه می شود  و فوق العاده زیبا است و برای عید نوروز فوق العاده مناسب است. شما می توانید از گل بابونه یا گل گاو زبان یا حتی گل ختمی نیز برای تهیه این شیرینی استفاده کنید. برای تهیه این شیرینی نیاز به خمیر کوکی ساده وانیلی دارید و با کاتر دال بردار می توانید این شیرینی را برش بزنید. شما حتی می توانید این شیرینی را با فر و بدون فر تهیه کنید. شما حتی می توانید از خمیر های آماده کوکی نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی گل بنفشه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی گل بنفشه ویژه نوروز

  • کره ۱۸۰ گرم
  • آرد سفید ۲۰۰ الی ۲۵۰ گرم
  • نشاسته ذرت ۵۰ گرم
  • پودر قند ۸۰ گرم
  • زرده تخم مرغ ۲ عدد
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • سفیده تخم مرع ۱ عدد

طرز تهیه شیرینی گل بنفشه ساده و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی مواد

برای تهیه خمیر کوکی همه مواد را باید وزن کنید و از ترازو استفاده کنید. سپس همه مواد را در دمای محیط قرار دهید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید. گل بنفشه را که می توانید از لوازم قنادی استفاده کنید برای چند دقیقه داخل آب گرم قرار دهی د تا نرم شوند و بعد با دستمال خشک کنید.

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه کره نرم شده در دمای محیط را به همراه پودر قند با همزن برقی بزنید تا کره نرم و پوک شود و حتما در بین هم زدن کره باید با لیسک دور گیری کنید و کره اطراف کاسه را بگیرید و هم بزنید تا بوی خامی کره گرفته شودو در ادامه زرده ها از سفیده جدا کنید و دانه دانه زرده ها را اضافه کنید و با آخرین زرده وانیل را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی گل بنفشه

وقتی زرده ها را اضافه کردید باید ۱ دقیقه مواد را هم بزنید تا زرده ها به خورد مواد برود. در انتها نشاسته را اضافه کنید و بعد شروع به اضافه کردن آرد کنید تا یک خمیر یکدست و نرم بدست بیاید. دقت کنید آرد را یکباره اضافه نکنید زیرا میزان آب خور آرد ها متفاوت است و ممکن است کمتر یا بیشتر آرد مصرف شود، خمیر را به مدت ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله چهارم: تهیه شیرینی گل بنفشه

خمیر را بعد از یکدست روی کاغذ روغنی با کمک وردنه به قطر نیم سانت باز کنید و با کاتر دلخواه برش بزنید. شیرینی ها را داخل سینی فر قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. کوکی ها را از فر خارج کنید و برا ی۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد سفیده تخم مرغ را با چنگال بزنید و کمی روی کوکی ها بزنید و گل بنفشه را روی آن قرار دهید و با سفیده کاور کنید و به دلخواه کمی شکر بپاشید و برای ۵ دقیقه مجدد در فر قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی گل بنفشه

  1. خمیر را باید با نوک انگشت کمی ورز دهید تا خمیر جمع شود.
  2. افزودن شکر روی کوکی ها دلخواه است.
  3. گل بنفشه ها را با دستمال کمی خشک کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه