طرز تهیه تهیه شیرینی رزت ساده و کره ای با طعمی فوق العاده برای عید نوروز

دستور پخت شیرینی رزت

طرز تهیه شیرینی رزت

 

شیرینی رزت یکی از خوشمزه ترین شیرینی نوروزی می باشد که فوق العاده ساده ولی در عین حال زیبا که می توانید برای یک پذیرایی شیک استفاده کنید. این شیرینی فوق العاده با پایه کره تهیه می شود و می توانید در ظرف دربسته به مدت ۱ ماه در یخچال نگهداری کنید. شما می توانید این شیرینی جذاب را با فر و بدون فر نیز تهیه کنید. بافت این شیرینی ترد و لطیف است. این شیرینی فوق العاده سریع نیز آماده می شود و از زمان شروع تا پخت فقط ۴۵ دقیقه زمان لازم است. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی رزت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی رزت

  • کره نرم شده ۲۲۵ گرم
  • شکر ۲/۳ پیمانه
  • زرده تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • شیر ۲ الی ۴ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • نمک ۱/۴ ق چای خوری
  • شکلات به دلخواه برای تزئین

طرز تهیه شیرینی رزت با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و کره نرم شود. سپس مواد را با کمک پیمانه یا یک لیوان فرانسوی اندازه گیری کنید. زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز یک تابه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه کره نرم شده در دمای محیط را به همراه شکر دانه ریز (که می توانید به دلخواه داخل آسیاب ریخته و کمی شکر را ریز تهیه کنید) و نمک با همزن برقی خوب بزنید تا کره کرم رنگ و پوک شود. در حین هم زدن کره باید با لیسک دور گیری کنید تا همه کره هم بخورد.

مرحله سوم: تهیه خمیر شیرینی

وقتی کره کمی حجیم شد باید زرده ها را دانه دانه با همراه وانیل اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا زرده هم بخورد. سپس آرد را اضافه کنید و با همزن ابتدا هم بزنید تا پودری شود و بعد کم کم شیر را اضافه کنید تا یک خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی رزت با فر و بدون فر

ماسوره رزت یا M را داخل قیف قرار دهید و مواد شیرینی را با کمک قاشق داخل قیف ریخته و در سینی کاغذ روغنی قرار دهید قرار دهید و به شکل رز مواد را پایپ کنید و سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۲ دقیقه بگذارید تا پخته شود. برای پخت بدون فر داخل تابه کاغذ قرار دهید شیرینی را اضافه کنید و روی شعله پخش کن به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا کمی زیر شیرینی تغییر رنگ دهد. برای تزئین کمی شکلات را ذوب کنید و تا نیمه شیرینی را داخل شکلات بزنید و با پودر پسته تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی رزت

  1. می توانید به مواد پودر کاکائو یا زعفران اضافه کنید و در طعم های مختلف آن را تهیه کنید.
  2. بجای کره از مارگارین نیز می توانید استفاده کنید.
  3. برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا شیرینی کاملا سرد شود و بعد از روی سینی فر جدا کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه