طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده مجلسی و خوشمزه و نکات مهم آن

دستور پخت رولت گوشت چرخ کرده مجلسی و لذیذ

طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده مجلسی و خوشمزه و نکات مهم آن

دستور پخت رولت گوشت چرخ کرده مجلسی و لذیذ

رولت گوشت چرخ کرده یک غذای بسیار خوشمزه و لذیذ و شیک و مجلسی است که تقریبا همه آن را دوست دارند. داخل رولت گوشت را هم می‌توانید با گردو و زرشک پر کنید و هم با سبزیجاتی مانند هویج و سیب زمینی. در این مطلب از وبسایت پارسی دی قصد داریم تا طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده با زرشک و گردو را توضیح دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه رولت گوشت چرخ کرده

  • ۴۰۰ گرم گوشت چرخ کرده
  • یک عدد پیاز درشت و یک عدد متوسط
  • زرشک ۵۰ گرم
  • گردو ۱۰ عدد
  • یک عدد تخم مرغ
  • یک عدد فلفل دلمه ای سبز
  • نصف پیمانه پودر سوخاری
  • یک پیمانه جعفری خرد شده
  • سه قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • یک قاشق چایخوری زردچوبه
  • نمک و فلفل قرمز و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
  • خلال پسته و خلال به مقدار لازم

طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده

برای تهیه رولت گوشت چرخ کرده ابتدا مواد داخل رولت را آماده می کنیم و بعد گوشت رولت را و سپس رولت را پیچیده و در آخر می پزیم.

مرحله ۱:

برای آماده کردن موادداخل رولت ابتدا داخل ماهیتابه پیاز متوسط را خرد کنید و سرخ کنید و کمی نمک و فلفل و زردچوبه اصافه کنید و بعد گردوی خرد شده و زرشک را  اضافه کنید. (به دلخواه کشمش هم می توانید اضافه کنید).

مواد داخل رولت را کمی تفت بدهید و بعد از روی شعله بردارید.

مرحله ۲:

پوست پیاز درشت را جدا کرده و آن را رنده کنید. پیاز را در داخل کاسه ای ریخته و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید. کمی نمک به آن اضافه کرده و در صورت تمایل می توانید فلفل قرمز یا فلفل سیاه را به آن اضافه کنید.

زردچوبه و پودر سوخاری و جعفری و تخم مرغ را نیز به آن اضافه کرده و به خوبی وزر دهید. پس از اینکه کاملا مخلوط یکدستی تهیه شد، بر روی کاسه گوشت سلفون بکشید و به مدت ۴۵ دقیقه در داخل یخچال قرار دهید.

مرحله ۳:

بعد از گذشت ۴۵ دقیقه مایه گوشت را از یخچال بیرون آورده و بر روی کف میز کارتان یک کیسه فریزری پهن کنید.

مرحله ۴:

گوشت را کمی در کف دست خود ورز داده و پس از آن بر روی کیسه فریزری به آرامی پهن کنید. ضخامت گوشت پهن شده باید حدودا یک سانتی متر باشد.
رولت گوشت چرخ کرده
اکنون مواد داخل رولت را بر روی گوشت قرار دهید. پلاستیک را از سمتی که خودتان ایستاده اید، شروع به جمع کردن کرده و در واقع گوشت را به شکل رولت جمع کنید تا استوانه ای شود.

چندین مرتبه با غلتاندن رولت، گوشت را به عقب و جلو ببرید تا به خوبی استوانه ای شود و سپس پلاستیک را به آرامی از گوشت جدا کنید.
دستور پخت رولت گوشت چرخ کرده

مرحله ۵:

در یک ماهیتابه روغن ریخته و صبر کنید تا کاملا داغ شود. سپس به آرامی گوشت را در داخل روغن قرار دهید. در ابتدا درجه حرارت شعله باید زیاد باشد تا گوشت خود را بگیرد و سپس درجه حرارت را کم کنید تا به آرامی سرخ شود. پس از اینکه کمی سرخ شد، رولت را برگردانید تا تمام قسمت های گوشت به خوبی سرخ شود.

مرحله ۶:

برای آماده کردن سس رولت گوشت چرخ کرده در یک ماهیتابه، رب گوچه فرنگی را با کمی نمک و زردچوبه و فلفل قرمز تفت دهید و در آخر  نصف لیوان آب جوش به مواد اضافه کنیو و هم بزنید و سس را کنار بگذارید.

مرحله ۷:

پس از اینکه به رولت گوشت سرخ شد، یک ماهیتابه دیگر را بر روی اجاق گاز قرار داده و کف آن را با فلفل دلمه ای پر کنید. سپس نصف سس گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. رولت را روی فلفل دلمه ای ها قرار دهید و باقی سس را روی آن بریزید.

درب قابلمه را گذاشته و ۳۰ دقیقه صبر کنید تا رولت به طور کامل بپزد. فقط کافی است تا گاهی اوقات رولت را بچرخانید تا کاملا پخته شده و با سس طعم دار شود. رولت را از روی اجاق گاز برداشته و پس از اینکه کمی دمای آن کمتر شد، به آرامی آن را از ماهیتابه خارج کرده و در داخل ظرف مناسب سرو کنید.

امیدواریم که از طرز تهیه این غذای خوشمزه لذت برده باشید. رولت گوشت چرخ کرده نسبتا ساده است و تهیه آن نیاز به زمان و مواد غذایی زیادی ندارد. حتما آن را در خانه تهیه کرده و از طعم خوشمزه این غذای لذیذ لذت ببرید.

طرز تهیه رولت گوشت چرخ کرده مجلسی و خوشمزه و نکات مهم آن
3.7 (73.96%) 96 votes

  • ترانه‌ خدایی ۲ سال پیش

    سلام خوبه ممنون😍😋😋😋

    پاسخ
  • Fateme ۱ سال پیش

    سلام خیلی دستور خوبی بود
    غذای من ک خیلی عالی شد
    ممنونم 🌹

    پاسخ