طرز تهیه فیش اند چیپس رستورانی با دلستر به سبک انگلیسی

طرز تهیه فیش اند چیپس کلاسیک

 

همان طور که از نام آن پیداست تشکیل شده از ماهی به همراه ورقه های چیپس نیز می باشد. فیش اند چیپس جزء غذاهای جدید است و یک راه حل مناسب برای کودکانی است که از خوردن ماهی فراری می باشند. فیش اند چیپس رستورانی می تواند یک میان وعده در نظر گرفته شود و همینطور به دلیل وجود ماهی میتواند یک شام سبک و عالی برای دوستانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند نیز باشد. فیش اند چیپس یک فست فود بریتانیایی نیز می باشد اما با مواد اولیه ساده و همیشه در دسترسی که دارد در تمامی نقاط دنیا تهیه می شود. پارسی دی طرز تهیه فیش اند چیپس رستورانی را برای شما عزیزانی که به دنبال غذاهای جدید می باشید آماده کرده است. امیدورایم فیش اند چیپس رستورانی را تهیه بفرمائید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم

فیله ماهی۵۰۰ گرم
سیب زمینی۵۰۰ گرم
ماءالشعیر۱ لیوان
نوشابه سون آپ۱ لیوان
آرد سفید۲ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ لیوان
روغن مایعبه میزان لازم
نمک و فلفل، پاپریکا و آویشنبه میزان لازم

طرز تهیه فیش اند چیپس رستورانی

مرحله اول: آماده سازی مواد خشک

در یک کاسه گود آرد را به همراه نشاسته ذرت و همینطور بکینگ پودر و ادویه های لازم همه را با هم الک کرده و کنار بگذارید.

مرحله دوم: ماءالشعیر و سون آپ

ماءالشعیر و سون آپ را کم کم به ترکیب آردی اضافه کرده و هم بزنید تا گلوله نشود. سپس مایع آماده شده را به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال نگه داری کنید.

مرحله سوم: سیب زمینی

سیب زمینی ها شسته و پوست بگیرید و دوباره آبکشی نمائید. سپس به صورت ورقه های چیپس ورقه کنید و با به صورت خلالی خورد کنید. به روش معمول در روغن فراوان سرخ کرده و از روغن خارج کنید.

مرحله چهارم: ماهی

برای انتخاب فیله ماهی از هر نوع ماهی بدون تیغ که می پسندید می توانید استفاده بفرمائید. تکه های ماهی را در مایعی که آماده کرده اید و در یخچال گذاشته بودید قرار دهید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت زمان دهید تا کاملا مزه ها به خورد هم بروند. سپس بعد از گذشت این مدت ماهی های آماده شده را در همان روغنی که سیب زمینی ها را آماده کرده اید سرخ کنید و در آخر از روغن خارج کرده و زمان بدهید تا روغن اضافه اش گرفته شود.

مرحله پنجم: پایان کار

فیش اند چیپس شما به همین سادگی آماده شده است و شما می توانید به همراه سالاد سزار و یا هر نوع سالاد و چاشنی و همینطور نوشیدنی مورد نظر فیش اند چیپس رستورانی خود را نوش جان فرمائید.

همچنین ببینید

طرز تهیه فیش اند چیپس رستورانی با دلستر به سبک انگلیسی
5 (100%) 2 votes