طرز تهیه فیش استراگانف با تن ماهی لذیذ و فوری

 

استراگانف یکی از غذا های بسیار خوشمزه و ساده است که با گوشت و مرغ تهیه می شود و شما می توانید این غذای ساده را با تن ماهی این بار تهیه کنید و یا می توانید از فیله ماهی استفاده کنید و این غذای دریایی را برای پیش غذا یا به عنوان شام استفاده کنید. فیش استراگانف چون با تن ماهی تهیه می شود زمان بسیار کمی برای تهیه آن لازم است و با چند قلم مواد می توانید این غذا را تهیه کنید و به دلخواه می توانید با پاستا سرو کنید و یا می توانید سیب زمینی خلالی سرخ کرده روی فیش استراگانف بریزید. چیپس خلالی را می توانید خودتان تهیه کنید و یا از بسته بندی های آماده استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فیش استراگانف را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تن ماهی۲ قوطی
پیاز بزرگ۱ عدد
قارچ۵۰۰ گرم
شیر۱ لیوان
آرد۲  ق غذا خوری
خامه۲ ق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه فیش استراگانف

مرحله اول: آماده سازی تن ماهی

ابتدا باید تن ماهی را بجوشانید، دقت کنید حتما کنسرو ها را برای ۲۰ دقیقه بجوشانید تا باکتری های کشنده آن از بین برود.

مرحله دوم: تفت دادن قارچ

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کره و روغن تفت دهید تا نرم شود. قارچ ها را بشورید به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود و بعد تن ماهی جوشانده شده را باز کنید و روغن اضافی را دور بریزید و به قارچ اضافه کنید و کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه سس بشامل

برای تهیه سس بشامل باید ابتدا کره را کمی تفت دهید و زمانی که ذوب شد آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود و بعد باید شیر هم دمای محیط را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا سس بشامل غلیظ شود و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه فیش استراگانف

در ادامه باید سس بشامل را به تن ماهی اضافه کنید و هم بزنید و بعد نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و مواد را هم بزنید و در انتها باید خامه را اضافه کنید و هم بزنید و از روی حرارت بردارید و بعد به همراه چیپس خلالی سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت فیش استراگانف

  1. زیاد به مواد نمک نزنید زیرا تن ماهی خودش نمک دارد و ممکن است غذا شور شود.
  2. برای تهیه چیپس خلالی می توانید سیب زمینی را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و چندین بار آب سرد بشورید و خشک کنید و داخل تابه سرخ کنید و به مواد اضافه کنید.
  3. می توانید به دلخواه ۲ ق غذا خوری پنیر پارمسان نیز اضافه کنید.
  4. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید می توانید ۳ حبه سیر رنده شده با قارچ تفت دهید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه