طرز تهیه میگو پفکی ساده، رستورانی و حرفه ای با ماست و دلستر

طرز تهیه میگو پفکی

 

یکی از فست فودهای بسیار خوشمزه می باشد که می توانید برای تولدها و مجالس خود تهیه کنید. این غذای فست فودی که با میگو تهیه می شود فوق العاده جذاب بوده و با کمک یک خمیر که میگو ها را داخل آنها می زنید و سرخ می کنید تهیه می شود. شما می توانید میگو پفکی را برای بچه های خود آماده کنید و آنها را تشویق به غذاهای دریایی کنید. شما می توانید از سایزهای مختلف برای تهیه میگو پفکی استفاده کنید که بهتر است از سایز متوسط استفاده کنید تا زودتر نیز مغزپخت شود. میگو پفکی را به همراه زیتون روی سیخ های چوبی بزنید و غذای خود را تزئین کنید و  می توانید این غذا را با سس های مختلف سرو کنید اما میگو پفکی با سس تاتار بسیار خوشمزه است. امروز در پارسی دی طرز تهیه میگو پفکی رستورانی و حرفه ای با ماست و دلستر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

میگو۳۰ عدد
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
آبلیمو تازه۲ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق مربا خوری
ماست۳ ق غذا خوری
پودر زعفرانبه مقدار لازم
دلستر۲/۳ پیمانه
آرد سفیدبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه میگو پفکی حرفه ای با ماست

مرحله اول: مزه دار کردن میگو

ابتدا میگو ها را باید پاک کنید و رگ گیری کنید و یا اگر از بیرون تهیه می کنید که به صورت بسته بندی می باشد نیازی به رگ گیری نیست و فقط لازم است بشورید سپس داخل یک کاسه ریخته و به آن یک پیاز خرد شده و خلالی شده را اضافه کنید و در ادامه ۱ ق غذا خوری آبلیمو ، کمی نمک و فلفل سیاه، پودر سیر و پودر زعفران بزنید و خوب هم بزنید و مخلوط تهیه شده را برای ۱ ساعت در یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم: تهیه خمیر بنیه

در ادامه باید خمیر میگو پفکی را آماده کنید برای این کار داخل یک کاسه ماست را به همراه تخم مرغ و ادویه ها و بیکینگ پودر بریزید و هم بزنید سپس دلستر و در انتها آرد را اضافه کنید. مقدار آرد تقریبی بوده و کم کم آرد را اضافه کنید تا مایه یکدست و کشداری بدست بیاد همانند غلظت ماست یا کمی روان تر باشد.

مرحله سوم: سرخ کردن میگو پفکی با ماست

اما در ادامه داخل یک شیرجوش روغن ریخته تا داغ شود سپس میگو های مزه دار شده را از پیاز ها جدا کنید و داخل خمیر بنیه بزنید و همان طور داخل روغن داغ انداخته تا سرخ شوند و پف کنند دقت کنید حرارت متوسط باشد تا میگوها مغزپخت شوند و خمیر بنیه نسوزد. سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید و به همراه سس تاتار آماده یا خانگی میل کنید. نوش جان

فوت وف نهای دستور پخت میگو پفکی رستورانی

  1. باید از دلستر تلخ یا بدون مزه استفاده کنید.
  2. وقتی میگو در حال سرخ شدن می باشد مواد را داخل یخچال قرار دهید تا گرم نشود.
  3. می توانید پیازها را داخل خمیر بنیه بزنید و سوخاری کنید و به صورت پفکی سرخ کنید و در کنار میگو سرو کنید.
  4. بهتر است آرد سفید استفاده کنید تا میگو ها خوش رنگ باشند.
  5. به دلخواه می توانید کمی زعفران نیز داخل خمیر بنیه بزنید تا خوش رنگ شود.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه