طرز تهیه چیپس کیوی خانگی سالم و خوشمزه به روش های مختلف

طرز تهیه چیپس کیوی

 

یکی از تنقلات خوشمزه دورهمی ها می باشد که شما می توانید به آسانی همزمان با رسیدن فصل کیوی آن را در منزل تهیه کنید و خشک کنید و بجای تنقلات ناسالم استفاده کنید و به بچه ها بدهید و مطمئن باشید طعم و مزه آن به قدری خوشمزه است که شما را مجذوب خود می کند. میوه های خشک به دلیل ماندگاری بالا می توانند مفید ترین خوراکی برای کودکانمان باشد و مانند یک کپسول طبیعی برای حفظ و سلامت بدن است و می تواند انواع ویتامین ها را به بدن برساند اما چیپس کیوی خشک خواصی همچون رفع کم خونی، کمک به هضم غذا، کاهش دهنده استرس، مناسب برای خانم های باردار، منبع غنی از ویتامین سی و جایگزین مناسب برای قند می باشد. شما می توانید برای پذیرایی یا میان وعده این چیپس کیوی را سرو کنید و یک میوه طبیعی و میان وعده سالم است. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیپس کیوی خانگی به روش های مختلف را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

کیوی۱ کیلوگرم

طرز تهیه چیپس کیوی خانگی

مرحله اول: آماده سازی کیوی

ابتدا باید کیوی را شسته بعد از شستن باید پوست کیوی را با چاقو تیز و اره ای خوب بگیرید سپس نوبت به حلقه کردن آن می رسد که بهترین راه استفاده از آن تیغ غذاساز است که می تواند به کمک آن از کیوی های یکدست داشته باشید یا می توانید با کمک چاقو یا پوست کن ابتدا پوست کیوی را کنده سپس با چاقوی تیز یک اندازه حلقه بزنید یا از رنده V استفاده کنید.

مرحله دوم: خشک کردن کیوی شوفاژ و بخاری

شما می توانید به چندین روش کیوی ها را خشک کنید برای تهیه چیپس کیوی روی شوفاژ یک آلومینیوم نازک کشیده و برش های کیوی را روی آن قرار دهید و بگذارید برای ۲ روز بماند تا خشک شود در طول این دو روز آنها را زیر و رو کنید تا خوب خشک شود که زمان آن بستگی به میزان ضخامت آن دارد و برای خشک کردن روی بخاری داخل سینی فلزی قرار دهید و برای چند روز روی بخاری با شعله کم قرار داده تا کیوی ها خشک شود.

مرحله سوم: خشک کردن در آفتاب

برای خشک کردن در آفتاب شما می توانید کیوی ها را با نخ و سوزن به هم وصل کنید و آویزان کنید یا داخل یک سینی قرار دهید و جلو آفتاب قرار داده تا آب اضافی تبخیر و کم کم خشک شود این مرحله ممکن است چند روز طول بکشد در طول این روزها آنها را برگردانید و بهتر است یک توری نازک روی سینی کشیده تا گرد و غبار روی آن نشیند.

مرحله چهارم: خشک کردن کیوی در سولاردم و فر

اما برا خشک کردن کیوی در فر باید ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه ۲۰ دقیقه گرم کنید سپس کیوی ها را داخل سینی فر چیده و فر را خاموش کنید و برای ۱ ساعت بگذارید بماند وقتی فر از حرارت افتاد دوباره سینی را خارج و مجدد گرم کنید و سینی را داخل فر قرار دهید تا کیوی ها خوب خشک شوند اما برای خشک کردن کیوی در سولاردم داخل سینی کیوی ها را قرار دهید و برای ۳۰ دقیقه روی سه پایه کوتاه قرار داده و دکمه کانوکشن را بزنید و دما را ۱۱۰ انتخاب کنید و بعد از پایین کار از سولاردم خارج نکنید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه در سولاردم خاموش بماند. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه چیپس کیوی

  1. خیلی نباید کیوی تغییر رنگ دهد.
  2. داخل ظرف دربسته نگهداری کنید.
  3. وقتی روی سینی یا شوفاز قرار می دهید حتما با فاصله از هم باشد.
  4. شما می توانید از دستگاه خشک کن نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه