طرز تهیه فراپه قهوه، نوشیدنی خنک و اصیل یونانی به روش کافی شاپی

طرز تهیه فراپه

 

فراپه یونانی یا کافه فراپه نوشیدنی ای است که در کشور یونان و قبرس بسیار محبوب است. این نوشیدنی در سال ۱۹۵۷ توسط دیمیتریس واکوندیوس، نماینده کمپانی نستله در شهر تسالونیکی یونان، اختراع شد. از آن زمان به بعد، فراپه یونانی یا کافه فراپه به یکی از نوشیدنی های محبوب و شناخته شده در یونان و قبرس تبدیل شده است. این نوشیدنی معمولا در کافه ها، رستوران ها و حتی خانه ها سرو می شود و توسط مردم به عنوان یک راه برای خنک کردن خود در تابستان مورد استفاده قرار می گیرد. اما خود این نوشیدنی از ترکیب اسپرسو و شیر تهیه یم شود و بعد ها که فوم سازی های دستی اختراع شد این دستگاه ها با استفاده از بخار آب، قادر بودند شیر را گرم کرده و فومسازی کنند. این فوم میلک با قهوه اسپرسو ترکیب شد و نوشیدنیی به نام فراپه (Caffè Freddo) به وجود آمد. در دهه ۱۹۷۰ فارپه قهوه به نسخ های امروز نزدیک شد و امروزه فراپه در طعم های شکلاتی یا موکا و کاراملی نیز تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه فراپه قهوه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

قهوه فوری۴ ق غذا خوری
شکر۲ ق غذا خوری
آب جوش۴ ق غذا خوری
شیر پر چرب۱ لیوان
یخبه مقدار دلخواه

طرز تهیه فراپه قهوه یونانی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید قهوه فوری را به همراه شکر و آب جوش داخل یک لیوان بیزید و با کمک همزن دستی کوچک یا همزن مخصوص قهوه هم بزنید تا حسابی کرم رنگ و حجیم شود، می توانید از قاشق برای هم زدن نیز استفاده کنید تا مواد خامه ای شکل شود.

مرحله دوم: تهیه شیر فوم دار

شیر را داخل فرنچ پرس ریخته و بزنید تا فوم دار و حجیم شود و یا می توانید از نازل بخار اسپرسو خود استفاده کنید و شیر فوم دار تهیه کنید.

مرحله سوم: تهیه فراپه قهوه

در ادامه باید ابتدا با کمک سس شکلاتی داخل لیوان را تزیین کنید و شیر فوم دار شده را بریزید و بعد قهوه خامه ای را اضافه کنید و در انتها یخ اضافه کنید و به دلخواه برای تزیین از خامه فرم گرفته استفاده کنید و یا به صورت ساده سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه فراپه قهوه

  1. می توانید برای طعم دار کردن از انواع سیروپ و طعم دهنده مانند سیروپ وانیل یا کارامل استفاده کنید.
  2. برای تهیه فراپه به نسکافه گلد یا همان قهوه فوری نیاز دارید و اسپرسو به شما فوم نمی دهد.
  3. فراپه قهوه را می توانید با خامه زده شده و شکلات رنده شده یا اسکوب بستنی وانیلی میل کنید.
  4. فراپه تهیه شده با قهوه، طعم ملایم‌تری دارد و اثری از اسیدیته تند قهوه‌های فوری در آن دیده نمی‌شود. این نوع فراپه معمولا شیرینی کمتری نسبت به قهوه‌های فوری دارد. البته باید بدانید که فراپه تهیه شده با قهوه فوری، کف بیشتری می‌کند، ظاهر زیباتری دارد و زودتر آماده می‌شود.
  5. قهوه اسپرسو در حالت سرد، عطر و طعم جالبی ندارد و به همین علت به شما توصیه می‌کنیم که از قهوه فوری برای تهیه فراپه استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه