طرز تهیه آیس موکا در خانه با قهوه فوری و اسپرسو به روش کافی شاپی

دستور تهیه آیس موکا

طرز تهیه آیس موکا

 

آیس موکا یکی از نوشیدنی ها بسیار خوشمزه و تابستانی می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید به راحتی این نوشیدنی را در روز های گرم تابستانی آن را تهیه کنید. اگر شما عاشق قهوه هستید ولی در روز های گرم تابستانی به دلیل گرمی هوا نمی توانید ان را مصرف کنید بهترین گزینه آیس موکا می باشد که یک قهوه خنک را می توانید تهیه کنید. راهی که بسیار ساده و آسان است و می توانید آن را چند قطعه یخ دلچسب تر کنید. در سال های اخیر قهوه سرد بسیار بین مردم دنیا محبوب شده است که طعم بسیار خوبی دارد. در واقع باید یک شات قهوه مورد نظر را تهیه کنید و به روی یخ بریزید و زمان تهیه بسیار کمی برای آن لازم است و بسیار رقیق و تلخ است که روش های بسیار زیادی برای تهیه آیس ها وجود دارد. بهتر است بدانید هر چقدر قهوه با آب تماس داشته باشد میزان کافئین آن نیز بیشتر می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه آیس موکا را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه آیس موکا خانگی

  • سس شکلاتی به مقدار لازم
  • اسپرسو  ۲ شات یا قهوه فوری ۱ ساشه
  • شیر سرد ۱ لیوان
  • یخ چند عدد
  • خامه زرده شده به دلخواه برای تزیین

طرز تهیه آیس موکا خوشمزه و شکلاتی در خانه

مرحله اول: تهیه قهوه

ابتدا باید اسپرسو را تهیه کنید. برای تهیه اسپرسو می توانید مقداری قهوه را داخل بسکت قهوه ساز ریخته و اسپرسو را عصاره گیری کنید و یا می توانید از موکاپات برای تهیه قهوه استفاده کنید. اگر هیچ دستگاهی برای تهیه قهوه ندارید می توانید یک ساشه قهوه فوری را با کمی آب گرم حل کنید و تهیه کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه لیوان مورد نظر را برداشته و دور تا دور را سس شکلاتی بریزید و یا می توانید فقط مقداری سس کف لیوان بریزید. و تا حدودی کف لیوان را سس بریزید. سپس تا نیمه بیشتر یخ داخل لیوان بریزید.

مرحله سوم: تهیه آیس موکا

شیر سرد یخچالی را روی یخ ها بریزید و در انتها اسپرسو را اضافه کنید و برای تزیین کمی خامه قنادی فرم گرفته و یا از اسپری خامه استفاده کنید و با سس شکلاتی تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه آیس موکا با قهوه فوری و اسپرسو در خانه

  1. می توانید از انواع سیروپ های شکلاتی برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید.
  2. یخ را می توانید به صورت پوره شده یا کرش شده استفاده کنید و یا می توانید به صورت قالبی ریز برای تهیه این نوشیدنی استفاده کنید.
  3. اگر خامه قنادی دوست ندارید می توانید برای تزیین کمی شیر با فومر یا فوم گیر دستگاه بزنید و روی آیس موکا بریزید.
  4. اگر دوست دارید آیس موکا تیره تری داشته باشید می توانید ۱ ق غذا خوری پودر کاکائو استفاده کنید.
  5. اگر از قهوه فوری استفاده می کنید باید بعد از ریختن آب جوش کمی صبر کنید تا دانه های قهوه نرم شوند و بعد با قاشق خوب هم بزنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه آیس موکا در خانه با قهوه فوری و اسپرسو به روش کافی شاپی
4 (80%) 2 votes