طرز تهیه نوشیدنی ژله ای آسان و خوشمزه و خنک با میوه دلخواه

طرز تهیه نوشیدنی ژله ای

 

در روزهای گرم تابستان، چه چیزی بهتر از یک نوشیدنی خنک و تازه؟ شاید یک لیوان آبلیمو با یخ و نعناع، یا یک شیرینی آبمیوه با مغزهای مختلف، یا شاید یک سانگریا با میوه های رنگین این نوشیدنیها نه تنها سرحال و شاداب می کنند، بلکه همچنین منبع خوبی از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند پس برای لذت بردن از تابستان، فراموش نکنید که از این نوشیدنیهای خنک و خوشمزه استفاده کنید. می توانید این بار از ژله های مختلف برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه تهیه کنید و برای مهمانی ها خود یک نوشیدنی شیک و مجلسی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نوشیدنی ژله ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

پودر ژله موز یا آناناس۱ بسته
آب جوش۱ پیمانه
آب سرد۱/۴ پیمانه
انگور یاقوتی یا آلبالوبه مقدار لازم
لیموترش۱ عدد
رزماری۱ شاخه
شربت آبلیموبه مقدار لازم

طرز تهیه نوشیدنی ژله ای

مرحله اول: آماده سازی ژله

پودر ژله را با آب جوش مخلوط کنید و روی بخار کتری بن ماری کنید تا ژله کاملا حل شود و مایه شفاف شود سپس آب سرد را نیز اضافه و مخلوط کنید. می توانید برای بن ماری کردن ژله آن را به مدت ۱ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید تا بن ماری شود.

مرحله دوم: افزودن لیمو

لیمو را حلقه حلقه کنید و سپس هر حلقه را به ۴ قسمت تقسیم کنید تا برش های مثلثی کوچکی داشته باشید. برش های لیمو را به همراه چند انگور یا آلبالو درون قالب یخ یا قالب سیلیکونی دلخواه قرار دهید و در هر قالب یک یا دو برگ رزماری قرار دهید.

مرحله سوم: قرار دادن در فریزر

قالب ها را با ژله ای که خنک شده پر کنید و در فریزر قرار دهید تا ژله ببندد ولی یخ نزند. می توانید قالب ها را در یخچال قرار دهید تا ژله خودش را بگیرد که در این صورت تایم بستن ژله بیشتر خواهد بود. برای تهیه شربت آبلیمو، آب و شکر و آبلیموی تازه را به نسبت دلخواه با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم: تهیه نوشیدنی ژله ای

قالب ها را از فریزر خارج کنید و ژله ها را از قالب خارج کنید و درون لیوان قرار دهید. چند قطعه یخ نیز در لیوان قرار دهید و لیوان را با شربت آبلیمو که آماده کرده اید پر کنید و نوشیدنی را سرد سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه نوشیدنی ژله ای

  1.  به جای پودر ژله شیرین میتوانید از پودر ژله ترش مانند ژله لیمو یا لیمو نعناع یا موهیتو استفاده کنید.
  2. می توانید از میوه های دیگر برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه تهیه کنید.
  3. می توانید لا به لا تخم شربتی نیز استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید گلاب به مواد اضافه کنید.
  5. می توانید از لیمو و یا اسلایس میوه های مختلف تزیین کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه