طرز تهیه تارت آلبالو فوق العاده و خوشمزه و راحت با فر و بدون فر

دستور پخت تارت آلبالو

طرز تهیه تارت آلبالو

 

تارت آلبالو یکی از انواع تارت ها می باشد که بسیار خوشمزه و راحت است و شما می توانید به سادگی آن را در همه فصل تهیه کنید. اگر هوس یک تارت خوشمزه آلبالویی کردید به یک مربا آلبالو نیاز دارید و یا می توانید از آلبالو تازه نیز استفاده کنید. تارت ها از خانواده پای هستند و داخل قالب مخصوص تارت تهیه می شوند ولی اگر شما قالب تارت ندارید آن را به راحتی می توانید در یک ظرف گرد پیرکس یا تفلون نیز تهیه کنید. روی تارت را می توانید به دلخواه با خمیر اضافی مانده از خمیر به صورت حصیری بافت بزنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه تارت آلبالو با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تارت آلبالو بدون فر و قالب

  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • پودر قند ۱/۴ پیمانه
  • کره سرد ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • بیکینگ پودر ۱/۲ ق چی خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی تارت

  • مربای آلبالو ۱ پیمانه ( یا می توانید از ۱ لیوان آلبالو تازه بدون هسته + ۲/۳ پیمانه شکر)
  • پودر نشاسته ذر ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه تارت آلبالو

مرحله اول: تهیه خمیر

قبل از شروع کار باید کره را داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود و بعد خرد کنید. داخل یک کاسه آرد و پودر قند الک شده را بریزید و به آن بیگینگ پودر و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید و بعد کره خرد شده را اضافه کنید و با دست کره را به خورد آرد دهید به طوری که دانه های آرد درشت تر شوند.

مرحله دوم: افزودن تخم مرغ

دقت کنید برای جمع کردن خمیر نباید از کف انگشت استفاده کنید و بهتر است یک دستکش انداخته و کره را به خورد خمیر دهید، بهتر است برای راحتی در کار از غذاساز و تیغه خمیر زن استفاده کنید. تخم مرغ را اضافه کنید و خمیر را شروع به جمع کردن کنید. باید یک خمیر نرم و لطیف بدست بیاید، اگر خمیر خیلی شکننده بود می توانید کمی آب سرد قاشق قاشق اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

خمیر را جمع کرده و برای ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید. سپس برای تهیه مواد میانی می توانید از مربا آلبالو استفاده کنید و یا آلبالو تازه بدون هسته فرقی ندارد از هر روشی که استفاده می کنید باید با نشاسته ذرت روی حرارت قرار دهید تا غلیظ شود و تبدیل به یک فیلینگ غلیط شود.

مرحله چهارم: پخت تارت آلبالو با فر و بدون فر

فر را از قبل شروع کار با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز یک قابلمه را با سایز بزرگ بردارید و روی شعله پخش کن قرار دهید و کف قابلمه یک جسمی مانند سه پایه یا الک قرار دهید تا باعث ایجاد فاصله بین ظرف تارت و کف قابلمه شود. خمیر تارت را را بین دو نایلون پهن کنید و اندازه قالب کنید و با کمک وردنه خمیر را داخل قالب انداخته و کف قالب را با چنگال سوراخ کنید و از مواد میانی تهیه شده بریزید و از باقی مانده خمیر نواری های اندازه کنید و روی تارت قرار دهید. قالب را در فر و یا روی همان سه پایه قابلمه قرار دهید و برای ۳۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز درب قابلمه را قرار دهید و برای ۵۰ دقیقه صبر کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تارت آلبالویی خوشمزه با مربا و آلبالو تازه

  1. خمیر را زیاد ورز ندهید وگرنه به روغن می افتدو
  2. کره را در فریزر قرار دهید تا سرد یخچالی باشد.
  3. برای فر های برقی باید دما روی روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  4. صبر کنید تا کاملا خنک شود و بعد از قالب خارج کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه تارت آلبالو فوق العاده و خوشمزه و راحت با فر و بدون فر
3 (60%) 4 votes