طرز تهیه گل کلم پنیری (گیاهی) ساده و لذیذ به روش رستورانی

طرز تهیه کلم پنیری

 

یک پیش غذای ساده و خوشمزه و جذاب به اسم گل کلم پنیری است که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید به عنوان یک غذای کامل یا پیش غذا برای مهمانی ها تهیه کنید. گل کلم پنیری طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای کسانی که گیاه خوار هستند می توانید از پنیر پیتزاهای وگان یا گیاهی که امروزه در بازار موجود است استفاده کنید. گل کلم حاوی فیبر بسیار بالا می باشد که برای سلامتی عمومی بدن بسیار مفید است به طوری که در هر پیمانه گل کلم ۳ گرم فیبر وجود دارد یعنی ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن را می توانید تهیه کند. گل کلم خواص آنتی اکسیدانی می باشد که منبع غنی از انواع ویتامین ها و خواص بسیار خوب است گل کلم سرشار از ویتامین C و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است. امروز در پارسی دی طرز تهیه گل کلم پنیری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گل کلم۱ عدد
روغن زیتون یا روغن کنجد۱/۲ استکان
پنیر پارمزان۲ ق غذا خوری
نمک،فلفل سیاه،پودرسیر،پودر پیاز و پاپریکابه مقدار لازم
پنیر پیتزابه مقدار لازم

طرز تهیه گل کلم پنیری

مرحله اول: آماده سازی گل کلم

ابتدا باید ته گل کلم را جدا کنید و با کمک یک چاقو تیز گل کلم را به ضخامت ۳ سانت برش بزنید. سپس گل کلم را داخل مخلوط آب و نمک قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا بماند بعد داخل دستمال قرار دهید و خوب زمان دهید تا خشک خشک شود.

مرحله دوم: تهیه سس

برای این که گل کلم شما خوشمزه تر شود باید یک سس مرینت تهیه کنید برای این کار روغن زیتون را داخل یک کاسه بریزیدو پنیر پارمزان را به همراه ادویه های گفته شده مخلوط کنید و کنار قرار دهید و بعد گل کل ها را داخل سینی فر یا مایکروفر که از قبل کمی چرب کردید قرار دهید.

مرحله سوم: پخت گل کلم

در ادامه باید از سس تهیه شده با کمک یک فرچه آشپزی روی گل کلم ها بزنیدف حتما پشت رو کنید و سس را به دو طرف گل کلم بزنید و بعد داخل فری که از قبل گرم کردید به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ قرار دهید تا تقریبا سرخ و نرم شود و بعد از فر خارج کنید و روی آن پنیر پیتزا بریزید و برای ۱۰ دقیقه دیگر با دمای ۲۲۰ زمان دهید تا پنیر طلایی شود به همین راحتی گل کلم پنیری حاضر شده است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت گل کلم پنیری

  1. می توانید گل کلم را داخل تابه نیز با حرارت کم بپزید و بعد در انتها پنیر را بریزید و درب تابه را قرار دهید تا پنیر ذوب شود.
  2. گل کلم پنیری را می توانید با هر سسی که دوست دارید سرو کنید.
  3. برش ها را زیاد نازک نزنید چون حجم گل کلم بعد از پخت کمی کم می شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه