طرز تهیه کاچی برای زائو مقوی و انرژی زا به روش سنتی با چهار زیره

طرز تهیه کاچی برای زائو

 

کاچی انواع مختلفی دارد و در بیشتر شهر ها تهیه می شود ولی تهیه کاچی برای زائو از قدیم تا به امروز بین ما ایرانی ها یک نوع رسم بوده که زنانی به تازگی فارغ شدند و زایمان کردند برای آن ها کاچی پخته می شود زیرا کاچی بسیار مقوی و انرژی زا می باشد مخصوصا اگر با کره حیوانی و ۴ زیره تهیه شود. شما می توانید به دلخواه از انواع مغزیجات در این کاچی استفاده کنید و آن را تهیه کنید. برای تهیه این کاچی نیاز به آرد برنج ایرانی دارید که بهتر است برای کیفیت بهتر خودتان در خانه این آرد برنج را تهیه و الک کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاچی برای زائو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد برنج۲ ق غذا خوری
نبات۲ تکه
آب۳ لیوان
زردچوبه۱ ق چای خوری
روغن حیوانی۲  ق غذا خوری
چهار زیره۱ ق مربا خوری
هل۱ ق مربا خوری
گلاب۱ ق چای خوری
مغزیجاتبه دلخواه ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کاچی برای زائو

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا روغن حیوانی را داخل قابلمه بریزید و زمان دهید تا ذوب شود و بعد آرد برنج را اضافه کنید و به همراه آرد برنج تفت دهید به طوری که آرد برنج داخل روغن باید شناور باشد و بعد با حوصله و حرارت کم تفت دهید تا طلایی شود و بوی خامی آرد گرفته شود.

مرحله دوم: افزودن زردچوبه

در ادامه باید زردچوبه را اضافه کنید را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی زردچوبه بلند شود و روی مواد ۳ لیوان آب بریزید و صبر کنید تا بجوش بیاید و قل بزنید. سپس باید چهار زیره و هل و گلاب و مغز دلخواه را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود، می توانید به دلخواه از کمی زعفران نیز برای خوشرنگ شدن مواد استفاده کنید.

مرحله سوم: دم گذاشتن

در ادامه باید حرارت را کم کنید و هم بزنید و اجازه دهید تا روغن ب یاندازد و مثل فرنی کم کم غلیظ شود و هر چندگاهی هم بزنید تا ته نگیرد. می توانید برای این که ریز قل بزند روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بعد از غلیظ شدن داخل کاسه بریزید و با مغز دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه کاچی برای زائو

  1. می توانید از ترکیب کره و روغن محلی برای تهیه کاچی استفاده کنید.
  2. می توانید از مغر گردو یا فندق برای تهیه این کاچی استفاده کنید.
  3. بهتر هست کاچی رو به صورت گرم سرو کنید چون کاچی سرد شده مثل شله زرد می بنده و سفت تر میشه و شاید مورد پسند همه نباشد.
  4. در صورتی که کاچی رو برای زائو تهیه می کنید بهتر است حتما از روغن حیوانی استفاده کنید و از ادویه های گرم و نبات یا شیره انگور به جای شکر استفاده کنید.
  5. توجه داشته باشید که میزان آرد کاچی کمتر از حلوا است و آرد حتما باید با حرارت کم و در مدت زمان طولانی تفت داده بشه و هر چه آرد تیره تر باشه رنگ کاچی شما تیره تر می شود اما وقتی آرد به رنگ طلایی در بیاد کاچی خوش رنگ تری خواهید داشت.

همچنین ببینید 

طرز تهیه کاچی برای زائو مقوی و انرژی زا به روش سنتی با چهار زیره
4 (80%) 2 votes