طرز تهیه گداخته اصفهانی با قرص کمر و ادویه مخصوص برای زن زائو

طرز تهیه گداخته

 

نوعی معجون است که به شکل گرم سرو می شود گداخته از ترکیب مغر های آسیاب شده آجیل و قرص کمر تهیه شده است. از آنجایی که این گیاه بسیار برای درد کمر مفید است به آن قرص کمر می گویند. این قرص ها دو مدل نر و ماده دارند که همزمان با هم باید مصرف شود تا تاثیر بهتری داشته باشد. گداخته مناسب برای بانوانی که تازه وضع حمل کرده اند و برای تقویت بنیه بسیار مناسب است. به قدری طبع گداخته گرم است که داخل بدن مانند آهن گداخته ایجاد گرمی می کند و درد ها را تسکین می دهد. امروز در پارسی دی طرز تهیه گداخته اصفهانی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

پودر گردو۲۵۰ گرم
پودر بادام۲۵۰ گرم
پودر فندوق۱۵۰ گرم
پسته۴۰۰ گرم
پودر نارگیل۱/۳ پیمانه
کره یا روغن حیوانی۵۰ گرم
نبات۸۰ گرم
ادویه هفت تخم۱ قاشق چایخوری
زردچوبهکمی

طرز تهیه گداخته اصفهانی

مرحله اول آماده سازی شربت

ابتدا نبات را به همراه آب روی حرارت می گذاریم و زمانی که نبات کامل حل شد آن را از صافی رد کرده و زعفران را به آن می افزاییم و اجازه می دهیم مقدار کمی قوام پیدا کند.

مرحله دوم : آماده سازی مغز ها

مغز بادام، گردو، فندوق و پسته را هم می توانید داخل غذاساز خورد کنید هم داخل هاون بستگی به سلیقه شما دارد که می خواهید مغز ها زیر دندان بیایند یا نه. سپس هر چهار مغز را داخل قابلمه مناسبی ریخته و به همراه ادویه و پودر نارگیل و زردچوبه کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم : افزودن روغن

حالا روغن را به مغز ها افزوده و اجازه می دهیم تا کم کم آب شود و مغز ها کمی هم به همراه روغن تفت بخورند.

مرحله چهارم : افزودن شربت گداخته

به مرحله افزودن شربت رسیدیم حالا شربت را در چند مرحله به مغز ها افزوده و کاملا مخلوط می کنیم تا گلوله نشوند اگر کمی مقدار شربت زیاد بود مشکلی نیست چون کمی که روی حرارت بماند غلیظ شده و به روغن می افتد. حالا گداخته را در ظرف مورد نظر ریخته تزئین و نوش جان کنید.

فوت و فن های دستور پخت گداخته اصفهانی

  1. برای چربی گداخته می توان از کره، روغن حیوانی و یا روغن جامد هم استفاده کنید.
  2. گداخته را بعد از پخت می توانید داخل ظرف های فریزری ریخته و در فریزر نگه دارید و در زمان نیاز گرم کرده و نوش جان کنید.
  3. ادویه هفت تخم را از عطاری ها تهیه کنید (قرص کمر هم داخل ادویه هفت تخم هست)

همچنین ببینید 

طرز تهیه گداخته اصفهانی با قرص کمر و ادویه مخصوص برای زن زائو
2.7 (53.33%) 9 votes