طرز تهیه کاچی با شیر و مغزیجات ساده و خوشمزه و آسان برای 4 نفر

دستور پخت کاچی با شیر

طرز تهیه کاچی با شیر

 

کاچی با شیر یکی از روش های تهیه کاچی می باشد که بسیار ساده ولی فوق العاده خوشمزه و مقوی است. کاچی یک دسر اصیل ایرانی می باشد که می توانید باری مناسب های مختلف به عنوان یک دسر سنتی ایرانی تهیه کنید. دسر کاچی به دلیل موادی که در آن استفاده می شود دارای انرژی بسیار بالایی است و برای افراد لاغر و کسانی که دچار صعف بدنی هستند دسر بسیار مقوی می باشد. کاچی را می توان یک بمب انرژی دانست به همین دلیل برای ماه مبارک رمضان که بدن ضعیف می شود نیز گزینه بسیار خوبی دارد و می توان کاچی را یک داروی خانگی و معجزه بخش برای بدن دانست. کاچی برای خانم های که به تازگی زایمان کردند و یا خانم های که در دوران پریودی هستند نیز بسیار مناسب است و می تواند کم خونی بدن را جبران کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کاچی با شیر ساده و خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کاچی با شیر

  • آرد ۱/۲ پیمانه
  • آرد برنج ۱ ق غذا خوری
  • کره ۱۰۰ گرم
  • هل سابیده شده ۱ ق چای خوری
  • دارچین ۱/۲ ق چای خوری
  • شیر ۲ پیمانه
  • مخلوط آب و گلاب ۱ پیمانه
  • شکر ۲/۳ پیمانه
  • زعفران آب شده به مقدار لازم
  • مغز کوبیده گردو، بادام و پسته از هر کدام ۱ ق غذا خوری سر پر

طرز تهیه کاچی با شیر ساده و خوشمزه

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا آرد را الک کنید و داخل یک تابه بریزید و شروع به تفت دادن آرد کنید تا بوی خامی آرد گرفته شود و کمی تغییر رنگ دهد و در ادامه آرد برنج را اضافه کنید و به همراه آرد گندم به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تفت دهید. هر چقدر رنگ آرد تیره تر شود کاچی شما تیره تر خواهد شد. آرد را الک کنید و از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: افزودن روغن

در ظرف دیگر کره را ذوب کنید و در ادامه دارچین و هل و مغزیجات گفته شده را اضافه کنید و هم بزنید. حالا آرد را که از قبل الک کردید اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا یکدست شود. سپس زعفران و شکر را نیز اضافه کنید و هم بزنید. حالا نوبت افزودن شیر می باشد باید شیر را به صورت تدریجی به مواد اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه کاچی با شیر

با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. در ادامه باید مخلوط آب و گلاب را بریزید و مداوم هم بزنید تا همه مواد به خوبی مخلوط و کاچی با شیر با غلظت برسد. وقتی دور ظرف شروع به قل زدن کرد کاچی با شیر ما آماده شده است. در انتها کاچی را داخل کاسه های مورد نظر بریزید و با انواع مغزها تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کاچی با شیر برای ۴ نفر

  1. می توانید بجای شکر از نبات یا شیره انگور یا خرما استفاده کنید.
  2. اگر دوست دارید کاچی شما شیرین تر باشد می توانید مقدار شکر را بیشتر بریزید.
  3. اگر دوست دارید کاچی با شیر مقوی  تری داشته باشید می توانید بجای کره از روغن حیوانی استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه