طرز تهیه باسلوق رژیمی و خوشمزه و ساده و کشدار ویژه شب یلدا

دستور تهیه باسلوق رژیمی

طرز تهیه باسلوق رژیمی

 

باسلوق رژیمی یکی از روش های تهیه این دسر خوشمزه و سنتی ایرانی می باشد که شما می توانید این باسلوق خوشمزه را بدون شکر تهیه کنید و با افزودن یک ق غذا خوری پود ژلاتین باعث کشدار شدن و مسنجم تر می شود و شما می توانید این باسلوق رژیمی را برای شب یلدا و یا حتی برای دورهمی تهیه کنید. باسلوق رژیمی از نشاسته تهیه می شود که بهتر است از نشاسته گل تازه استفاده کنید و اگر نشاسته شما مانده باشد بوی ترشی باسلوق شما می گیرد و حتما بهتر است به صورت تازه تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه باسلوق رژیمی بدون شکر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه باسلوق رژیمی ویژه شب یلدا

  • ژلاتین ۱ ق غذا خوری
  • نشاسته گل ۱ لیوان پر
  • آب ولرم ۱ لیوان
  • شیره انگور ۱ لیوان
  • گلاب ۱/۲ لیوان
  • کره ۱ ق غذا خوری معادل ۳۰ گرم
  • پودر نارگیل و گردو به مقدار دلخواه

طرز تهیه باسلوق رژیمی خوشمزه و ساده و بدون شکر برای شب یلدا 

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا باید پودر ژلاتین را با چند ق غذا خوری آب سرد مخلوط کنید و هم بزنید و برای چند دقیقه صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید و هم بزنید تا بن ماری شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در ماکروفر قرار دهید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه نشاسته گل را به همراه آب ولرم داخل قابلمه ریخته و هم بزنید تا نشاسته گل باز شود و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید و زمانی که گرم شد شیره انگور را به همراه گلاب و کمب پودر هل به دلخواه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست مخلوط شوند.

مرحله سوم: افزودن کره

در ادامه ژلاتین را اضافه کنید و مداوم باید روی حرارت کم مواد را هم بزنید تا خودش را بگیرد و به غلظت کافی برسد و زمانی که کم کم وسط قابلمه در حال جمع شدن بود باید کره را اضافه کنید و هم بزنید و هم بزنید تا وقتی باسلوق به راحتی از قابلمه جدا شود همانند حلوا وسط قابلمه جمع شود.

مرحله چهارم: تهیه باسلوق رژیمی

دستکش انداخته و از مواد به اندازه گردو بردارید و در دست گرد کنید و داخل پودر نارگیل بزنید و روی آن گردو قرار دهید و یا می توانید گردو را لای مواد قرار دهید و رول کنید و داخل پودر نارگیل قرار دهید و بعد از خنک شدن برش بزنید. باسلوق های تهیه شده را داخل یخچال قرار دهید و برای ۱ ساعت صبر کنید و بعد سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه باسلوق رژیمی خوشمزه و ساده برای شب یلدا بدون شکر

  1. برای شکل دادن به باسلوق باید دست های خود را چرب کنید.
  2. می توانید برای این که بافت منسجم تری داشته باشد ۲ ق غذا خوری اضافه کنید.
  3. پودر ژلاتین قابل حذف است ولی برای این که بافت باسلوق شما ژله ای و بازاری باشد می توانید اضافه کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه باسلوق رژیمی و خوشمزه و ساده و کشدار ویژه شب یلدا
4.8 (95%) 4 votes