طرز تهیه حلوا آرد ذرت ترکی کشدار و خوشمزه با مغزیجات

دستور تهیه حلوا آرد ذرت

طرز تهیه حلوا آرد ذرت

 

حلوا ذرت یکی از حلوا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. این حلوا بافت بسیار نرم و لطیفی دارد و با دیگر حلوا کمی متفاوت است و همان طور که در عکس می بینید بافت کشداری دارد. شما می توانید این حلوا را برای مراسمات مختلف این حلوا را تهیه کنید و داخل کاسه سرو ریخته و با گل محمدی یا پودر نارگیل به دلخواه تزیین و سرو کنید. حلوا با آرد ذرت طعم فوق العاده ای دارد و این نوع حلوا بیشتر در کشور ترکیه سرو می شود و با ذائقه ما ایرانی ها بسیار هماهنگ است. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا ذرت ترکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا ذرت

  • آرد ذرت ۱.۵ پیمانه
  • کره ۲۵ گرم
  • فندق ریز ¼ پیمانه
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه شربت

  • شکر ۱ پیمانه
  • آب ۱ پیمانه
  • شیره انگور یا خرما ¼ پیمانه

طرز تهیه حلوا ذرت خوشمزه و کشدار ترکی

مرحله اول: تهیه شربت

آب و شکر را باهم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا شکر حل شود. بعد از حل شدن یک دقیقه بگذارید تا بجوشد و بعد شعله را خاموش کنید. از روی حرارت بردارید تا از حرارت بیفتد و کمی که خنک شد شیره خرما یا انگور را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: سرخ کردن آرد ذرت

کره و روغن مایع را داخل یک قابلمه بریزید و روی شعله قرار دهید و صبر کنید تا کره ذوب شود، سپس آرد ذرت را که از قبل دو بار الک کردید اضافه کنید و با حرارت متوسط رو به پایین هم بزنید تا بوی خامی آرد از بین برود و بوی خوش آرد و تست شدن آن به مشام برسد، سپس فندق خرد شده را نیز اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن شیره خرما

در ادامه وقتی مغز فندق را اضافه کردید برای ۵ دقیقه هم بزنید تا بوی خامی فندق از بین برود. شما می توانید از مغز بادام یا پسته یا گردو استفاده کنید و یا می توانید آن را حذف کنید. سپس وقتی مغزها تست شدند نوبت اضافه کردن شیره مرحله اول می باشد.

مرحله چهارم: تهیه حلوای ذرت ترکی

در ادامه بعد از افزودن شیره باید حلوا را مرتب هم بزنید تا شیره به خورد حلوا برو و حلوا کم کم جمع شود. سپس دو طرف دسته تابه را گرفته و حلوا را گهواره کنید. یعنی به سمت راست و چپ ببرید تا حلوا جمع شود.

نکات کلیدی در تهیه حلوای ترکی با آرد ذرت

  1. زمانی که شیره را اضافه می کنید رنگ حلوا نسکافه ای می شود.
  2. آرد ذرت زرد رنگ است و با نشاسته ذرت متفاوت است.
  3. بافت این حلوا بسیار نرم و لطیف می باشد و بهتر است شیره را زیاد نجوشانید وگرنه حلوا شما خشک می شود.
  4. می توانید مغز را حذف کنید و به صورت ساده این حلوا را تهیه کنید.
  5. به دلخواه می توانید از شیره انگور یا خرما استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه