طرز تهیه حلوا تافی (نقل دبی) کشدار و کره ای و خوشمزه به روش اصلی

دستور پخت حلوا تافی

طرز تهیه حلوا تافی

 

حلوا تافی یکی از حلوا های عربی و بسیار خوشمزه است که دارای بافت بسیار نرم و لطیفی می باشد که شما می توانید به راحتی این حلوای خوشمزه را در خانه تهیه کنید. روش تهیه این حلوا با حلوا های ایرانی متفاوت است و شما می توانید آن را برای مناسبت های مذهبی تهیه و به دلخواه با خلال های مختلف تزیین و سرو کنید. طعم کره در این حلوا بسیار محسوس است و یک نوع حلوا کشدار عربی می باشد که به نقل دبی یا حلوا عربی یا حلوا اماراتی نیز معروف می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوای تافی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه حلوا تافی عربی

  • آرد ۱/۲ پیمانه
  • شیر پرچرب ۲ پیمانه
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • کره ۵۰ گرم
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • زعفران غلیظ کرده ۳ ق سوپ خوری
  • پودر هل ۱/۲ ق چای خوری
  • نسکافه گلد یا قهوه دم کرده ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه حلوا تافی کشدار و خوشمزه به روش عربی

مرحله اول: مخلوط کردن آرد

ابتدا باید آرد را الک کنید و داخل یک کاسه ریخته و آب را به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند و گلوله ای داخل آن نماند بهتر است از یک همزن دستی برای هم زدن استفاده کنید و اگر احساس کردید خیلی گلوله شده است و از صافی رد کنید تا گلوله ها باز شود.

مرحله دوم: کاراملی کردن شکر

زعفران و پودر هل و گلاب را باهم مخلوط کنید و کنار قرار دهید. شکر را داخل تابه بریزید و روی حرارت کم قرار دهید و اجازه دهید تا شکر کم کم حل شود. اصلا از قاشق برای هم زدن شکر استفاده نکنید و بگذارید شکر کاراملی شود و اگر می خواهید هم بزنید فقط تابه را تکان دهید تا شکر ها حرکت کنند و مداوم کارامل شکر را با حرکت تابه انجام دهید تا همه شکر کاراملی شود و دقت کنید که شکر نسوزد.

مرحله سوم: افزودن کره و شیر

بعد از اینکه تمام شکر به صورت یک دست کاراملی شده باید کره به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و مخلوط کنید تا کره ذوب شود و بعد شیر را اضافه کنید و هم بزنید، بعد از افزودن شیر کمی کرارامل سفت می شود و اصلا نگران نباید نباشید در تابه را قرار دهید و اجازه دهید با حرارت کم بجوشد تا کارامل های سفت شده مجدد ذوب شوند.

مرحله چهارم: تهیه حلوا

وقتی کارامل ذوب شد باید آب و آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود. بعد از افزودن آرد احتمالا مواد گلوله می شود و با هم زدن مواد دوباره مثل اول می شود، زمانی که حلوا شروع به غلیظ شدن کردن باید مخلوط گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و در انتها قهوه فوری را با ۲ سوپ خوری آب جوش مخلوط کنید و به حلوا اضافه کنید و هم بزنید و در انتها روغن مایع را بریزید بعد از غلیظ شدن داخل ظرف سرو ریخته و میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه حلوا تافی عربی یا نقل دبی

  1. اگر مواد بعد از افزودن آرد گلوله بود از گوشتکوب برقی برای هم زدن استفاده کنید.
  2. باید مداوم حلوا را روی حرارت کم هم بزنید تا گلوله نشود و ته نگیرد وگرنه حلوا در آخر یکدست نمی شود.
  3. می توانید حلوا را به صورت گرم و سرد سرو کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه